TOP NEWS ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΜΕΣΣΗΝΙΑ

ΔΗΜΟΣ ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ: Το Δημοτικό Συμβούλιο συνεδρίασε στις 29 Οκτωβρίου 2019

Στην 20η/2019 συνεδρίασή του συνήλθε το Δημοτικό Συμβούλιο Καλαμάτας, την Τρίτη 29 Οκτωβρίου 2019 και έλαβε αποφάσεις επί πλήθους θεμάτων, τα σημαντικότερα των οποίων είναι τα εξής:

 

1. ΣΥΜΠΑΡΑΣΤΑΤΗΣ ΤΟΥ ΔΗΜΟΤΗ ΚΑΙ ΤΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗΣ

Επελέγη Συμπαραστάτης του Δημότη και της Επιχείρησης ο Γεώργιος Φερετζάκης, δικηγόρος, αφού κατά τη ψηφοφορία που διενεργήθηκε σχετικά, επί 37 ψηφισάντων, έλαβε 22 ψήφους, ήτοι την απαιτούμενη πλειοψηφία των 3/5.

 

2. ΑΠΟΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΤΟΥ ΚΤΗΡΙΟΥ ΤΗΣ ΠΡΩΗΝ ΗΛΕΚΤΡΙΚΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ
ktirio hlektrikhs etaireias

Το Σώμα παρέσχε έγκριση σχετικά με τη μελέτη του έργου με τίτλο «Αξιοποίηση διώροφου κτηρίου πρώην Ηλεκτρικής Εταιρείας» και την υποβολή αίτησης χρηματοδότησης στην κατηγορία Α2 της πρόσκλησης V με τίτλο «Ανέγερση και Επανάχρηση δημοτικών κτηρίων» του Προγράμματος «ΦΙΛΟΔΗΜΟΣ Ι». Πρόκειται για έργο προϋπολογισμού 831.000 € με το ΦΠΑ. Τη δαπάνη της στατικής μελέτης κάλυψε η Χ.Κ. Παπαδημητρίου ΑΒΕΤ, ενώ την αρχιτεκτονική μελέτη προσέφερε η αρχιτέκτων Ντονατέλλα Σπινέλλα – Κυριακοπούλου, προς τους οποίους ο Δήμος Καλαμάτας εκφράζει θερμές ευχαριστίες. Τη μελέτη των ηλεκτρομηχανολογικών εγκαταστάσεων εκπόνησε στέλεχος της Διεύθυνσης Τεχνικών Υπηρεσιών του Δήμου Καλαμάτας.

 

ΙΣΤΟΡΙΚΟ

Το εν λόγω κτήριο αποτελούσε τμήμα του κτηριακού συγκροτήματος παραγωγής ηλεκτρικού ρεύματος της Καλαμάτας, κατασκευάστηκε στα μέσα της δεκαετίας του 1920 και στο ισόγειο λειτουργούσαν τα γραφεία της εταιρείας, ενώ στον όροφο βρισκόταν η κατοικία του εκάστοτε διευθυντή. Το εργοστάσιο της Ηλεκτρικής Εταιρείας σταμάτησε να λειτουργεί το 1959, μετά την εξαγορά της εταιρείας από την ΔΕΗ.
Το 1984, ο Δήμος Καλαμάτας αποφάσισε να επισκευάσει το ισόγειο κεραμοσκεπές κτήριο που βρίσκεται ανατολικά του εν θέματι κτίσματος, τμήμα του πρώην εργοστάσιου, που ήταν ιδιοκτησία του, για να στεγάσει την κεντρική σκηνή του νεοϊδρυθέντος Δημοτικού Περιφερειακού Θεάτρου Καλαμάτας (ΔΗΠΕΘΕΚ). Έτσι, μέσα σε διάστημα 6 μηνών, το παλιό εργοστάσιο μεταμορφώθηκε από αποθήκη (ως τέτοια εχρησιμοποιείτο) σε θέατρο, με ικανοποιητικές τεχνικές προδιαγραφές σκηνής και χωρητικότητας θεατών.
Το διώροφο κτήριο των γραφείων δεν επισκευάσθηκε ταυτόχρονα με το εργοστάσιο, γιατί εκείνη την εποχή αποτελούσε ακόμα ιδιοκτησία της ΔΕΗ και εχρησιμοποιείτο από την Τεχνική της Υπηρεσία.

 

ΤΟ ΚΤΗΡΙΟ

Το κτήριο είναι τραπεζοειδούς διατομής, μη συμμετρικό, με διαστάσεις μήκους 13,15 μ. στην κύρια όψη του επί της οδού Δημοσθένους και 11,75 μ. στην παράλληλη προς αυτήν (βόρεια όψη). Το ύψος των τοιχοποιϊών ανέρχεται στα 10,00 περίπου μέτρα. Η στέγαση του κτηρίου αποτελείτο από τετράκλινη ξύλινη στέγ,η που έχει όμως καταρρεύσει, σχεδόν σε όλη της την επιφάνεια.
Σήμερα, το κτίσμα έχει σχεδόν αποδομηθεί. Τα ξύλινα οριζόντια φέροντα στοιχεία του πατώματος του Α΄ ορόφου, καθώς και η στέγη του κτηρίου έχουν σχεδόν καταρρεύσει στο μεγαλύτερο τμήμα τους. Τα τμήματα της τοιχοποιίας κάτω από την στέγη έχουν ρηγματωθεί σε μεγάλο βαθμό (πυκνή κατακόρυφη ρηγμάτωση ανά 0,5 περίπου μέτρο) και ορισμένα τμήματα αποκλίνουν από την κατακόρυφο.

 

ΕΠΙΣΚΕΥΗ ΚΑΙ ΕΠΑΝΑΧΡΗΣΗ

ELECTRIC COMPANY VIEW FROM SOUTH1

Αντικείμενο της μελέτης είναι η επισκευή και επαναλειτουργία του διώροφου κτηρίου συνολικής επιφανείας 335,00 τ.μ, που αναπτύσσεται σε δύο ίσης επιφανείας επίπεδα, ιδιοκτησίας πλέον του Δήμου Καλαμάτας, προκειμένου να φιλοξενηθούν δράσεις του Δημοτικού Θεάτρου.
Στην πρώτη στάθμη, αυτήν του ισογείου, προτείνεται η δημιουργία ενός χώρου που θα στεγάσει το αξιόλογο βεστιάριο του Δημοτικού Θεάτρου. Στο ισόγειο θα λειτουργήσει συγχρόνως και το θεατρικό εργαστήριο, με θεατροπαιχνίδια, θεατρικά σεμινάρια, πρόβες και ανάγνωση θεατρικών κειμένων. Θα κατασκευαστούν επίσης τουαλέτες, μια εκ των οποίων θα προορίζεται για άτομα με αναπηρία.
Στον όροφο του κτηρίου, προτείνονται οι παρακάτω λειτουργίες:
• Γραφείο για τον εκάστοτε Καλλιτεχνικό Διευθυντή
• Δημιουργία χώρου για το αρχείο του Δημοτικού Θεάτρου
• φροντιστήριο του Θεάτρου
• χώρος ραφής νέων κοστουμιών και μεταποίησης των υπαρχόντων για τις ανάγκες των θεατρικών παραστάσεων.

 

ΟΙ ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ

Στο εν λόγω κτήριο κρίθηκαν απαραίτητες οι παρακάτω εργασίες αποκατάστασης, όπως:
• Επισκευή της φέρουσας λιθοδομής και ενίσχυση της με εκτοξευόμενο σκυρόδεμα πάχους 10 cm, τόσο στην εσωτερική πλευρά της όσο και στους ενδιάμεσους φέροντες τοίχους
• Αντικατάσταση του ξύλινου δαπέδου του Α΄ ορόφου, με πλάκα από οπλισμένο σκυρόδεμα. Προς τούτο, δημιουργούνται τρεις ανεξάρτητες φέρουσες κατασκευές, εγγεγραμμένες στους χώρους που ορίζονται από τις φέρουσες λιθοδομές
• Αντικατάσταση της κατεστραμμένης ξύλινης τετράριχτης στέγης με νέα, όμοια, επικαλυμμένη με ρωμαϊκά κεραμίδια, με όλα τα απαραίτητα στοιχεία για τη θερμομόνωση και υγρομόνωσή της
• Αποξηλώνονται και ανακατασκευάζονται εξαρχής τα εξωτερικά επιχρίσματα και τα μορφολογικά στοιχεία των τεσσάρων όψεων του κτηρίου
• Τοποθετούνται ενεργειακά (θερμοδιακοπτόμενα) κουφώματα αλουμινίου, με εξώφυλλα γαλλικού τύπου και διπλούς ενεργειακούς υαλοπίνακες
• Για τα δάπεδα, στο μεν ισόγειο θα τοποθετηθούν ορθογωνισμένες πλάκες και φιλέτα – ταινίες επιστρώσεων από μάρμαρο σκληρό, ενώ στον όροφο θα τοποθετηθεί ξύλινο δάπεδο
• Θα κατασκευαστεί νέα ξύλινη σκάλα προς τον όροφο του κτηρίου
• Ανακατασκευάζονται εκ βάθρων η ηλεκτρολογική και η υδραυλική εγκατάσταση, ενώ τοποθετείται αντλία θερμότητας για ψύξη – θέρμανση
• Προβλέπονται χρωματισμοί εσωτερικά και εξωτερικά του κτηρίου με τα κατάλληλα χρώματα και αποχρώσεις (βερυκοκί για τις εξωτερικές επιφάνειες), ενώ όλα τα μορφολογικά στοιχεία των εξωτερικών όψεων θα χρωματισθούν με λευκό χρώμα. Τέλος, η περιμετρική ταινία κάτω από τα τακάκια μέχρι το γείσο, θα χρωματισθεί σε απόχρωση «μπλε Αιγαίου».

3. ΝΕΟ ΚΤΗΡΙΟ ΓΙΑ ΤΟ ΕΙΔΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ
eidiko sxoleio neo kthrio

Το Δημοτικό Συμβούλιο ενέκρινε τις μελέτες έργου και προμήθειας της πράξης «Ανέγερση νέου κτηρίου για τη στέγαση του 1ου Ειδικού Δημοτικού Σχολείου Καλαμάτας και προμήθεια κινητού εξοπλισμού», καθώς και την υποβολή αίτησης χρηματοδότησης στο πρόγραμμα «ΦΙΛΟΔΗΜΟΣ Ι». Εγκρίθηκαν οι μελέτες α) του έργου προϋπολογισμού 4.103.200,00 € με ΦΠΑ και β) της προμήθειας προϋπολογισμού 131.752,48 € με ΦΠΑ, καθώς και η υποβολή αίτησης χρηματοδότησης.
Με βάση το αστικό περιβάλλον γύρω από το οικόπεδο του Ειδικού Δημοτικού Σχολείου (Ανατολική Συνοικία της πόλης, εντός του Ο.Τ.1259 της Πράξης Εφαρμογής Γιαννιτσανίκων), η μορφή των κτηρίων του Πανεπιστημίου με τους λιθόκτιστους παραλληλεπίπεδους όγκους καθόρισε και την αρχιτεκτονική ιδέα της λύσης, που είναι η διάταξη των διαφόρων τμημάτων σε παραλληλεπίπεδους διαδοχικούς λιθόκτιστους όγκους διαρθρωμένους εν σειρά σε ένα διάδρομο/κορμό.

 

ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΗ ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ

Το κτήριο του Ειδικού Σχολείου θα είναι ισόγειο εκτός από ένα τμήμα του, που θα είναι διώροφο με υπόγειο.
Όλοι οι χώροι του είναι τοποθετημένοι στις δυο πλευρές του διαδρόμου, ο οποίος σαν κορμός δίνει πρόσβαση σε όλους τους χώρους σχεδόν απευθείας.
Μπαίνοντας από την κεντρική είσοδο στο διάδρομο/φουαγιέ συναντά κανείς στη μια πλευρά, τη βορινή, τους χώρους δημόσιων και κοινωνικών χρήσεων, όπως Αίθουσα Πολλαπλών Χρήσεων και Βιβλιοθήκη και στην άλλη πλευρά, τη νότια, το διώροφο με υπόγειο τμήμα, όπου εκεί χωροθετούνται όλα τα γραφεία των διοικητικών υπαλλήλων, των δασκάλων και των θεραπευτών.
Στη στάθμη του υπογείου τοποθετούνται οι βοηθητικοί χώροι αποθηκών και Η/Μ εγκαταστάσεων. Επίσης, στο υπόγειο έχει προβλεφθεί χώρος δεξαμενής νερού και αντλιοστάσιο, απαραίτητα για την πυρόσβεση σύμφωνα με τους κανονισμούς, καθώς και χώρος για την εξυπηρέτηση των εγκαταστάσεων της υδροθεραπείας.
Το διώροφο τμήμα του κτηρίου και το υπόγειο συνδέονται με κλιμακοστάσιο πλάτους 1,50 μ. και ανελκυστήρα με προδιαγραφές ΑΜΕΑ.
Στη νότια πλευρά έχει τοποθετηθεί το Κυλικείο-Χώρος Φαγητού, κυριολεκτικά σε ένα κεντροβαρικό σημείο εσωτερικά και εξωτερικά ως προς ολόκληρο το κτήριο.
Προχωρώντας στο διάδρομο/κορμό συναντά κανείς δεξιά με νότιο προσανατολισμό τις 6 Αίθουσες Διδασκαλίας και αριστερά όλες τις αίθουσες των Εργαστηρίων, που λόγω ειδικών χρήσεων δε συνιστάται να έχουν άμεσο ηλιακό φωτισμό. Ανά τακτές αποστάσεις προβλέπονται χώροι υγιεινής με προδιαγραφές για χρήση από άτομα μειωμένης κινητικότητας.
Στο τέλος του ο διάδρομος μετατρέπεται σε διάδρομο/αίθριο με τζαμαρίες, κάμπτεται κατά 90 μοίρες και οδηγεί με νέα κάμψη 90 μοιρών προς τους χώρους Φυσικής Αγωγής δηλαδή Γυμναστικής, Υδροθεραπείας, Εργοθεραπείας, Αίθουσας Φυσικοθεραπείας, με τους βοηθητικούς χώρους τους, ως ανεξάρτητη πτέρυγα, αλλά άμεσα συνδεδεμένη μέσω του διαδρόμου/κορμού με όλο το υπόλοιπο συγκρότημα. Εδώ ο διάδρομος βρίσκεται στη βόρεια πλευρά και όλοι οι χώροι Φυσικής Αγωγής είναι διαταγμένοι σε σειρά στο νότο.
Η κατοικία αυτόνομης διαβίωσης έχει τοποθετηθεί στο ΝΑ άκρο του συγκροτήματος, στην αρχή αυτής της πτέρυγας. Σε αυτή μάλιστα προβλέπεται ιδιαίτερο λουτρό, για την εκπαίδευση των μαθητών.
Μεταξύ των δύο πτερύγων κύριων χρήσεων. δηλαδή Αιθουσών Διδασκαλίας και χώρων Φυσικής Αγωγής, διαμορφώνεται Υπαίθριος Χώρος – Προαύλιο, προφυλαγμένος και κατάλληλος για το είδος του σχολείου που θα εξυπηρετεί.

Επιδιώκοντας τη βιωσιμότητα του κτηρίου, εφαρμόσθηκαν σε αυτό οι αρχές του βιοκλιματικού σχεδιασμού.

 

Ο ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ ΧΩΡΟΣ

Το κτήριο τοποθετείται στο βόρειο τμήμα του οικοπέδου, εντός και σε απόσταση από το ελάχιστο επιτρεπτό όριο του Δ=4,10 m.
Το μεγάλο μέγεθος του οικοπέδου, επιτρέπει την τοποθέτηση του σχολείου στο βόρειο τμήμα του και τη δημιουργία εκτεταμένου υπαίθριου χώρου στο νότιο τμήμα του, όπου θα τοποθετηθούν τα γήπεδα μπάσκετ και βόλεϊ και το καθιστικό με το χώρο εκτόνωσης των παιδιών.
Στην περίφραξη προβλέπονται 2 συρόμενες πόρτες πλάτους 4.00 m για τη διέλευση κάθε μεγέθους οχημάτων, από μια σε κάθε δρόμο. Είσοδοι πεζών προβλέπονται και εμπρός από την κεντρική είσοδο στη δυτική πλευρά του συγκροτήματος, αλλά και στη βορινή εμπρός από τη δευτερεύουσα είσοδο.
Στον υπαίθριο χώρο μεταξύ των πτερύγων Αιθουσών Διδασκαλίας και Φυσικής Αγωγής, προβλέπεται το προαύλιο με φύτευση δένδρων και χώροι καθιστικού, περιπάτου και διαμπερούς διέλευσης ανάμεσα στις δυο πτέρυγες.

 

Η ΜΟΡΦΟΛΟΓΙΑ ΤΟΥ ΚΤΗΡΙΟΥ

Το κτήριο αποτελείται από δύο ισόγειες επιμήκεις πτέρυγες με τις μεγάλες όψεις προσανατολισμένες στη διεύθυνση Βορρά και Νότου, που ενοποιούνται προς τη Δύση με το χώρο της Κεντρικής Εισόδου και προς την Ανατολή με το γυάλινο διάδρομο. Εκατέρωθεν του φουαγιέ της Κεντρικής Εισόδου διατάσσονται το διώροφο κτίριο των γραφείων (Νότια) και η Αίθουσα Πολλαπλών Χρήσεων με τη Βιβλιοθήκη (Βόρεια). Προς τη βιβλιοθήκη υπάρχει δυνατότητα πρόσβασης απευθείας από το εξωτερικό του κτιρίου.
Η Αίθουσα Πολλαπλών Χρήσεων έχει εσωτερικό ύψος 5,00 m, ενώ το μικτό της ύψος ανέρχεται σε 5,50 m, η διώροφη πτέρυγα με τα γραφεία έχει συνολικό μικτό ύψος 7,30 m. Οι δύο επιμήκεις πτέρυγες με τα διδακτήρια και τους χώρους φυσικής αγωγής έχουν καθαρό εσωτερικό ύψος 3,30 m και μικτό εξωτερικό 3,70 m.
Συνολικά το συγκρότημα παρουσιάζει 4 παραλληλεπίπεδους λιθόκτιστους όγκους με διαφορετικά υψόμετρα. Αυτή η εικόνα συνάδει και με το Κάστρο της Καλαμάτας που δεσπόζει στο βορειότερο και υψηλότερο σημείο της πόλης.
Οι 2 γραμμικές πτέρυγες είναι οργανωμένες με περασιές μεταξύ τους δημιουργώντας εσοχές, όπου τοποθετούνται οι βοηθητικοί χώροι, τα W.C. ή ο διάδρομος με εξωτερική επιφάνεια από εμφανές σκυρόδεμα και μικρότερο εξωτερικό ύψος 3,50m.
Πάνω από όλους τους όγκους υπάρχει οριζόντια πλάκα-δώμα.
Με αυτόν τον τρόπο δημιουργείται διάσπαση στο επίμηκες σχήμα της όψης, χωρίς να διαταράσσεται η λειτουργικότητα των χώρων, ενώ επιτυγχάνεται η διάσπαση των όγκων του κτηρίου, αφού το σχολείο πρέπει να παραμείνει ενιαίο και να μην διαχωριστεί σε επιμέρους ανεξάρτητα κτήρια.

 

4. ΣΤΕΓΑΣΤΡΑ ΣΕ ΣΤΑΣΕΙΣ ΜΕ ΦΩΤΟΒΟΛΤΑΪΚΑ WIFI, LED ΦΩΤΙΣΜΟ ΚΑΙ ΘΥΡΕΣ ΦΟΡΤΙΣΗΣ

Εγκρίθηκε η μελέτη με τίτλο «Προμήθεια εξοπλισμού, κατασκευή, μεταφορά και τοποθέτηση στεγάστρων για την δημιουργία ή και αναβάθμιση των στάσεων, για την εξυπηρέτηση του επιβατικού κοινού του Δήμου Καλαμάτας» και η τροποποίηση της υπ’ αριθμ. 194/2019 σχετικής απόφασης του Δημοτικού Συμβουλίου Καλαμάτας. Η μελέτη του εν λόγω έργου έχει προϋπολογισμό 125.736 €, με ΦΠΑ και δόθηκε έγκριση για την υποβολή αίτησης χρηματοδότησης στο πρόγραμμα «Φιλόδημος ΙΙ».
Η συμμετοχή στο πρόγραμμα, με σκοπό την αναβάθμιση της ποιότητας των παρεχόμενων υπηρεσιών του επιβατικού κοινού των αστικών γραμμών του Δήμου Καλαμάτας, αφορά κυρίως στην αντικατάσταση υπαρχόντων στεγάστρων κατά μήκος της γραμμής 1. Λόγω του γεγονότος ότι μεγάλο μήκος της διαδρομής της γραμμής 1 είναι κατά μήκος του παραλιακού μετώπου, τα περισσότερα από αυτά έχουν υποστεί ζημιές (διάβρωση) και χρειάζονται αντικατάσταση. Επιπλέον λόγος για την επιλογή κυρίως της γραμμής 1 είναι να υπάρχει ομοιομορφία στις στάσεις στο μεγαλύτερο μέρος της διαδρομής. Τέλος, δίνεται μεγάλη έμφαση στην προσβασιμότητα, αφού στο παραλιακό μέτωπο έχουν τοποθετηθεί και δύο κατασκευές για πρόσβαση των ΑμεΑ στη θάλασσα (Seatrac).
Η εγκατάσταση των στεγάστρων θα είναι πλήρως εναρμονισμένη με τις τεχνικές προδιαγραφές που αφορούν στην αρχιτεκτονική διαμόρφωση και κατασκευή των στεγάστρων καθώς και τους τύπους, θέσεις και λειτουργικά χαρακτηριστικά τους, όπως αναφέρονται στην Πρόσκληση του Υπουργείου. Η επιλογή των τύπων των στεγάστρων έγινε με βάση τα κριτήρια και τις προϋποθέσεις που θέτει η ανωτέρω Πρόσκληση. Στα επιλεγμένα σημεία τοποθέτησης θα τοποθετηθεί ο κατάλληλος τύπος στεγάστρου ανάλογα με το πλάτος του πεζοδρομίου.stasi leoforeiou n24 f

ενδεικτική απεικόνιση

 

Μετά από αυτοψίες στις οποίες προέβη το Τμήμα Συγκοινωνιών, Κυκλοφορίας, Σήμανσης, Διοικητικής Υποστήριξης & Αδειών της Διεύθυνσης Τεχνικών Υπηρεσιών του Δήμου Καλαμάτας επελέγησαν, κυρίως σε κεντρικές περιοχές και στην παραλία, 27 υφιστάμενες στάσεις με την μεγαλύτερη επισκεψιμότητα, με σκοπό την αναβάθμιση και την ένταξη στο πρόγραμμα «Φιλόδημος ΙΙ». Αυτές είναι οι εξής:

 

Γραμμή Όνομα στάσης Υπάρχον στέγαστρο Τύπος

στεγάστρου

1 11Η ΝΑΥΑΡΙΝΟΥ ΝΑΙ B
1 ELITE ΝΑΙ Β
1 9Η ΝΑΥΑΡΙΝΟΥ ΝΑΙ B
1 8Η ΝΑΥΑΡΙΝΟΥ ΝΑΙ B
1 ΑΥΡΑΣ ΝΑΙ B
1 6Η ΝΑΥΑΡΙΝΟΥ ΝΑΙ Β
1 5Η ΝΑΥΑΡΙΝΟΥ ΝΑΙ Α
1 4Η ΝΑΥΑΡΙΝΟΥ ΝΑΙ Α
1 3Η ΝΑΥΑΡΙΝΟΥ ΝΑΙ Α
1 1Η ΝΑΥΑΡΙΝΟΥ ΝΑΙ Α
1 ΜΥΛΟΙ ΝΑΙ Β
1 ΚΡΗΤΗΣ ΟΧΙ Α
1 ΚΡΗΤΗΣ ΟΧΙ Α
1 ΠΑΠΑΦΛΕΣΣΑ ΝΑΙ Α
1 ΑΓ. ΒΑΡΒΑΡΑ ΝΑΙ Β
1 ΑΓ. ΒΑΡΒΑΡΑ ΟΧΙ Β
1 ΠΙΝΔΑΡΟΥ ΟΧΙ Β
1 ΚΥΨΕΛΗ ΝΑΙ Β
1 ΤΑΞΙΑΡΧΕΣ ΝΑΙ Α
1 ΚΕΝΤΡΙΚΟ ΠΑΡΚΙΝΓΚ ΟΧΙ Β
1 ΔΗΜΑΡΧΕΙΟ ΝΑΙ Α
1-2 ΔΗΜΑΡΧΕΙΟ ΟΧΙ Α
1 ΜΠΕΝΑΚΗ ΝΑΙ Β
ΑΦΕΤΗΡΙΑ ΝΑΙ Α
2-4 ΜΗΤΡ. ΜΕΛΕΤΙΟΥ ΝΑΙ Β
2 ΑΥΡΑΣ ΟΧΙ Γ
4 1Ο ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΝΑΙ Α

 

ΠΡΟΔΙΑΓΡΑΦΕΣ

Τα στέγαστρα των στάσεων θα διαθέτουν λειτουργικό σχεδιασμό, που αποδεδειγμένα πληροί τις ανάγκες των χρηστών, ως εξής:
• Προστασία από τις καιρικές συνθήκες
• Κατάλληλο σημείο ανάρτησης έντυπου πληροφοριακού υλικού
• Ασφάλεια στη χρήση
• Άνετο περιβάλλον αναμονής
• Χώρος στάθμευσης και ελιγμών για αναπηρικό αμαξίδιο.
Σε καθένα από τα στέγαστρα θα τοποθετηθούν καθιστικά, πληροφοριακή πινακίδα, πινακίδα ονομασίας στάσης, κάδος απορριμμάτων.
Επίσης, προβλέπεται η εγκατάσταση των παρακάτω συστημάτων:
• Κατάλληλο, ενεργειακά αυτόνομο φωτοβολταϊκό σύστημα παροχής ηλεκτρικής ενέργειας με φωτισμό led σε όλα τα στέγαστρα, για την κάλυψη των αναγκών φωτισμού και για τις άλλες ηλεκτρικές ανάγκες και δυνατότητα ηλεκτρολογικής σύνδεσης σε pilar
• Για τον λόγο αυτό θα υπάρχει πρόβλεψη για συνδυαστική παροχή ηλεκτρικής ενέργειας από το δημοτικό δίκτυο παροχής ηλεκτρικής ισχύος στα στέγαστρα, για την κάλυψη μέρους των αναγκών για φωτισμό και για τις άλλες ηλεκτρικές ανάγκες
• Ηλεκτρονική πινακίδα, στην οποία θα εμφανίζονται μεταβλητά μηνύματα και η οποία θα έχει τη δυνατότητα της πληροφόρησης σχετικά με τις επόμενες αφίξεις λεωφορείων σε πραγματικό χρόνο
• Πρίζα για φόρτιση smart συσκευών μέσω δυο τουλάχιστον θυρών USB
• Επαρκής φωτισμός led εντός του στεγάστρου.
• Δίκτυο Wi-Fi.

 

5. ΑΝΑΠΛΑΣΗ ΤΗΣ ΠΛΑΤΕΙΑΣ ΥΠΑΠΑΝΤΗΣ
ypapanth

Από το Σώμα έγινε αποδοχή της απόφασης ένταξης της πράξης με τίτλο «Ανάπλαση Ιστορικού Κέντρου Καλαμάτας – Γ΄ φάση (Πλατεία Υπαπαντής)» με κωδικό ΟΠΣ 5041383, στο Επιχειρησιακό Πρόγραμμα «Πελοπόννησος 2014-2020». Πρόκειται για πράξη προϋπολογισμού 1.680.200 € και στο ΕΣΠΑ εντάχθηκε με Απόφαση που υπέγραψε ο Περιφερειάρχης Πελοποννήσου Παναγιώτης Ε. Νίκας, σε συνέχεια αιτήματος του Δήμου Καλαμάτας. Η συνολική δημόσια δαπάνη ταυτίζεται με τον προϋπολογισμό του έργου, επομένως ο Δήμος Καλαμάτας δε θα επιβαρυνθεί οικονομικά. Για την πραγματοποίηση του έργου, υπεγράφη από τον τότε Δήμαρχο Π. Νίκα και τον Πρωτοπρεσβύτερο Κρεσφόντη Πουλόπουλο, Πρόεδρο του Εκκλησιαστικού Συμβουλίου του Μητροπολιτικού Ιερού Ναού Υπαπαντής του Χριστού και με την έγκριση του Σεβ. Μητροπολίτη Μεσσηνίας Χρυσοστόμου, σύμβαση χρησιδανείου για την παραχώρηση εκ μέρους του Ναού προς το Δήμο, άνευ ανταλλάγματος, εδαφικής εκτάσεως συνολικής επιφανείας 5.325,73 τετραγωνικών μέτρων, που αποτελεί τον περιβάλλοντα χώρο του Καθεδρικού και Μητροπολιτικού Ναού.

 

Ο ΣΤΟΧΟΣ

Στόχος της ανάπλασης, προϋπολογισμού 1.680.200 ευρώ, είναι να αποκατασταθεί το δάπεδο, να τοποθετηθούν νέα καθιστικά, να αναβαθμισθεί ο φωτισμός και να ενισχυθεί το πράσινο της πλατείας.
Το σχέδιο της πλακόστρωσης περιλαμβάνει μεγάλα τετράγωνα περίπου 4.50m × 4.50m τα οποία οργανώνουν και δίνουν κλίμακα στον χώρο. Αυτά όμως τελειώνουν ακανόνιστα και σε απόσταση προς τα όρια της πλατείας, ώστε να αποφευχθεί ο τονισμός των ακανόνιστων, αλλά και ελαφρώς παραγώνων πλευρών της. Το μάρμαρο που θα καλύπτει αυτά τα τετράγωνα σχήματα θα είναι χρώματος απαλού μπεζ με επιφάνεια αδρή «παλαιάς κοπής».
Τα τετράγωνα πλαισιώνονται από λωρίδες σκουρότερου μπεζ μαρμάρου τύπου Καπανδριτίου κοπανιστό, ώστε να τονίζονται περισσότερο.
Το διάστημα μεταξύ του τετραγωνισμένου σχεδίου και των παραγώνων ορίων της πλατείας θα καταλαμβάνει μια «ουδέτερης έκφρασης» πλακόστρωση σε λωρίδες από μάρμαρο γκρι με χτενιστή επιφάνεια, που θα συμπληρώνει το κενό και θα αναδεικνύει το βασικό σχέδιο.
Μπροστά από τη δυτική (την κεντρική) είσοδο του Ναού και σε άξονα που ξεκινάει από τη νότια είσοδο, δημιουργούνται έντονα και συμμετρικά διακοσμητικά μοτίβα που έχουν σκοπό να τονίζουν τις εισόδους του Ναού, καθώς και τις πορείες των διαφόρων τελετών.
Συμπερασματικά, τα τρία είδη των μαρμάρων που ακολουθούνται από αντίστοιχη διαφοροποίηση της αδρής τους επιφάνειας, στόχο έχουν να δημιουργήσουν μια οργάνωση, η οποία είναι λιτή χωρίς να είναι μονότονη και ταυτοχρόνως είναι κλασική χωρίς να είναι «μεγαλόστομη».
Επισημαίνεται ότι οι αδρές επιφάνειες δεν έχουν μόνον το πλεονέκτημα να μη γλιστρούν, αλλά δεν δημιουργούν και έντονες ανακλάσεις τις ηλιοφώτιστες ημέρες.
Η περιοχή προ της κυρίας εισόδου του Ναού, καθώς και η εν συνεχεία περιοχή, η οποία έχει και τα αγάλματα των αποθανόντων Μητροπολιτών, θα υπερυψωθεί περαιτέρω, έτσι ώστε να τονισθεί το περίγραμμα της κυρίως πλατείας, αλλά και να εμποδίζεται απολύτως η πρόσβαση των αυτοκινήτων στις συγκεκριμένες περιοχές.
Έναντι των αγαλμάτων θα τοποθετηθούν κτιστά παγκάκια στην πλευρά προς τη νότια οδό, ώστε να δημιουργηθεί μια νέα μικρή πλατεία, αφιερωμένη στη μνήμη των Ιεραρχών. Η πλατεία αυτή θα αποτελεί και τον συνδετικό κρίκο μεταξύ της πλατείας της Μητρόπολης και του μικρού Ιερού Ναού με το κηπάριο που βρίσκεται δυτικά και θα διαστρωθεί με σχιστολιθικές πλάκες στρωμένες σε λωρίδες.
Οι υπάρχουσες διαμορφώσεις ΒΑ πίσω από το Ιερό του Ναού θα παραμείνουν ως έχουν διότι θεωρείται ότι επιλύουν επιτυχώς το πρόβλημα των υψομετρικών διαφορών. Θα γίνει όμως νέα πλακόστρωση με σχιστολιθικές πλάκες στρωμένες σε λωρίδες.
Σε σχέση με το πράσινο προβλέπεται μικρή αύξηση των επιφανειών του, φύτευση μικρών δένδρων στην δυτική πλευρά και 5 μεγάλων αειθαλών δένδρων: ένα στη μικρή πλατεία Ιεραρχών και τέσσερα στη βορινή πλευρά, ώστε να μην εμποδίζουν την προοπτική της πλατείας από τους διερχόμενους. Στη νότια πλευρά του Ναού, σε συγκεκριμένες θέσεις, μεταφυτεύονται τέσσερα από τα υπάρχοντα μικρά δένδρα.

 

Η ΠΕΡΙΜΕΤΡΟΣ ΤΗΣ ΠΛΑΤΕΙΑΣ

anaplash plateias ypapanths Medium

Στην απόληξη της οδού Υπαπαντής υπάρχει μια κλίμακα προς την πλατεία. Αυτή η κλίμακα έχει ως άξονα αναφοράς το Ναό και λόγω αυτού, δημιουργεί μια εσοχή σε σχέση με τις γύρω οδούς, η οποία καταλαμβάνεται συνήθως από αυτοκίνητα. Το αποτέλεσμα είναι ότι για κάθε ανερχόμενο την οδό Υπαπαντής, η προοπτική εικόνα της Μητροπόλεως έχει ως «βάση» τα αυτοκίνητα. Προβλέπεται η δημιουργία ενός νέου πλατώματος με άξονα αναφοράς την οδό Υπαπαντής, το οποίο καταλαμβάνοντας αυτήν την εσοχή διορθώνει την προοπτική, εμποδίζει την στάθμευση των αυτοκινήτων και διακοσμημένο με μία κρήνη, δημιουργεί πληρέστερα την αίσθηση της εισόδου προς την πλατεία.
Τέλος, σε σχέση με τη στάθμευση προβλέπονται τα εξής, ώστε να υπάρχει και μια «αντιπαροχή» στους κατοίκους της γύρω περιοχής μιας και θα απαγορευθεί η στάθμευση επί της πλατείας.
• Δημιουργία μικρού χώρου στάθμευσης για 15 αυτοκίνητα στην δυτική πλευρά εκτός του χώρου της πλατείας και εκτός εργολαβίας
• Δημιουργία εσοχών για στάθμευση αυτοκινήτων στη νότια και στην ανατολική πλευρά
• Καθορισμός θέσεων στάθμευσης για λεωφορεία στο έναντι πεζοδρόμιο της οδού Χρυσοστόμου Θέμελη.

Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την καλύτερη εμπειρία στον ιστότοπό μας. Μπορείτε να μάθετε περισσότερα σχετικά με τα cookies που χρησιμοποιούμε ή να τα απενεργοποίησετε. Accept Read More