Η ηγεσία του υπουργείου Παιδείας είχε ξεκινήσει τις διερευνητικές επαφές για τις εκδρομές από τα τέλη του Ιουλίου του 2019. Στόχος, εξ αρχής, ήταν να δομηθεί ένα νέο πλαίσιο για τις σχολικές εκδρομές, με το οποίο να παρακάμπτονται γραφειοκρατικοί «ύφαλοι», ενισχύοντας ταυτόχρονα την αυτονομία των σχολικών μονάδων.
Σύμφωνα με το υπουργείο Παιδείας, με το νέο σύστημα για τις σχολικές εκδρομές παρέχεται η απαιτούμενη ευελιξία, διατηρώντας όμως όλες τις δικλείδες για την διασφάλιση της ομαλής λειτουργίας του σχολείου και του εκπαιδευτικού χαρακτήρα των εκδρομών/μετακινήσεων.
Τι αλλάζει στις σχολικές εκδρομές
Μια από τις βασικές αλλαγές αφορά τις γνωστές ως και πενθήμερες εκδρομές της Γ’ Λυκείου, που πλέον θα μπορούν να γίνονται σε παραπάνω από μία χώρες του εξωτερικού. Στην ανακοίνωση για τις σχολικές εκδρομές και τις εκπαιδευτικές δραστηριότητες που εξέδωσε το υπουργείο Παιδείας τονίζονται τα εξής:
• Για όλες τις μετακινήσεις που γίνονται στο εσωτερικό, δεν απαιτείται πλέον έγκριση του Διευθυντή Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, αλλά πραγματοποιούνται με απόφαση του Συλλόγου Διδασκόντων της σχολικής μονάδας.
• Για όλες τις μετακινήσεις που γίνονται στο εξωτερικό, δεν απαιτείται πλέον έγκριση του Περιφερειακού Διευθυντή Εκπαίδευσης, παρά μόνο του Διευθυντή Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης.
• Η πολυήμερη εκπαιδευτική εκδρομή της τελευταίας τάξης των Λυκείων μπορεί να πραγματοποιηθεί και σε περισσότερες από μία χώρες του εξωτερικού αντί μόνο σε μία χώρα του εξωτερικού.
• Οι εκπαιδευτικές επισκέψεις στο πλαίσιο:
α) εγκεκριμένων εκπαιδευτικών προγραμμάτων σχολικών δραστηριοτήτων (προγραμμάτων περιβαλλοντικής, αγωγής υγείας, πολιτιστικών κλπ.) πραγματοποιούνται και στο εξωτερικό, αντί μόνο στο εσωτερικό, και αυξάνεται η διάρκειά τους έως τριών –αντί για δυο- εργάσιμων ημερών ή έως πέντε –αντί τεσσάρων- ημερών, εάν συμπεριληφθούν έως δύο αργίες.
β) του Αναλυτικού Προγράμματος, πραγματοποιούνται και στο εξωτερικό, αντί μόνο στο εσωτερικό.
• Προβλέπεται η σύμπραξη-συνεργασία σχολείων με μικρό αριθμό μαθητών/τριών με σχολεία και άλλης Διεύθυνσης, ακόμη και διαφορετικών Περιφερειακών Διευθύνσεων, αντί με σχολεία της ίδιας μόνο Διεύθυνσης