Θα κατατεθεί την επόμενη εβδομάδα στην Αποκεντρωμένη Διοίκηση, προκειμένου να αδειοδοτηθεί περιβαλλοντικά, η μελέτη του έργου «Εγκατάσταση Επεξεργασίας Λυμάτων και Δίκτυα Βιολογικού Καθαρισμού Πεταλιδίου». Με συντονισμένες προσπάθειες, κατορθώσαμε να ολοκληρώσουμε τη μελέτη, ενώ είναι έτοιμη και η οριστική μελέτη εφαρμογής με τα τεύχη δημοπράτησης. Η ετοιμότητα των μελετών μας δίνει τη δυνατότητα παράλληλα με την περιβαλλοντική αδειοδότηση να αναζητούμε χρηματοδοτικό πρόγραμμα για την υποβολή της, προκειμένου να υλοποιηθεί. Επίσης έχουμε καταθέσει την σχετική μελέτη τεκμηρίωσης, στο Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας και αναμένουμε εξελίξεις σχετικά με τη δυνατότητα που υπάρχει προκειμένου να αναγνωριστεί κατά εξαίρεση ο οικισμός Πεταλιδίου, ως νέο οικισμός Γ’ προτεραιότητας σύμφωνα με την Οδηγία 91/271/ΕΟΚ για την επεξεργασία των αστικών λυμάτων. Γεγονός που εάν επιτευχθεί, θα έχει ως αποτέλεσμα, την άμεση διασφάλιση χρηματοδότης από Εθνικά ή συγχρηματοδοτούμενα προγράμματα για την υλοποίηση του έργου.
Αυτή την περίοδο ασχολούμαστε με ένα θέμα που θα προσδώσει άλλη αναπτυξιακή διάσταση στην ευρύτερη περιοχή της Μεσσήνης. Ειδικότερα ξεκινήσαμε συνεργασία με εξειδικευμένο μελετητή, για την εκπόνηση της απαραίτητης αλλά και απαιτητικής μελέτης επανακαθορισμού της περιοχής ΛΠ3 του Γ.Π.Σ. Μεσσήνης.
Για το ζήτημα αυτό, θα πραγματοποιηθεί ειδική ενημέρωση των κατοίκων παρουσία και του μελετητή προκειμένου να δοθούν εξηγήσεις και να αναλυθούν λεπτομέρειες που αφορούν τον νέο χαρακτήρα που θα λάβει η περιοχή. Η υπό μελέτη περιοχή ΛΠ3 του Γ.Π.Σ. είναι συνολικής έκτασης 6.000 στρ. και εκτείνεται νότια της πόλης της Μεσσήνης και πιο συγκεκριμένα μεταξύ της εθνικής οδού Καλαμάτας – Πύλου και της παραλιακής ζώνης.
Η περιοχή αυτή παρότι δεν χαρακτηρίζεται στο σύνολό της ως γη υψηλής παραγωγικότητας, δυστυχώς αντιμετωπίζεται συνολικά ως τέτοια. Συνεπώς, η αρμόδια υπηρεσία Δόμησης δεν μπορεί να εκδώσει άδειες δόμησης στο σύνολο της περιοχής.
Όπως έχει επισημανθεί σε σχετικό απόσπασμα πρακτικού του ΣΥΠΟΘΑ Π.Ε. Μεσσηνίας, κρίνεται απαραίτητος ο επανακαθορισμός και η σαφής θεσμοθέτηση χρήσεων στη συγκεκριμένη περιοχή, ώστε να είναι επιτρεπτή η δόμηση με τους όρους που ισχύουν στην εκτός σχεδίου δόμηση.
Είναι μία σημαντική πρωτοβουλία και αυτό το ζητούν χρόνια οι δημότες μας, γιατί είναι εργαλείο ανάπτυξης μίας μεγάλης περιοχής του Δήμου μας.
Μετά τις υψηλές θερμοκρασίες στα μέσα Μαΐου, ξεκινήσαμε μία προσπάθεια για τη σύνταξη φακέλου που θα σταλεί στα αρμόδια υπουργεία για να δοθεί αποζημίωση στους ελαιοπαραγωγούς. Στα πλαίσια αυτά πραγματοποιήσαμε σύσκεψη με τη συμμετοχή του προϊσταμένου του ΕΛΓΑ Τρίπολης κ. Αγγελόπουλου στο γραφείο του Δημάρχου. Αφού ξεκαθαρίστηκε ότι ο ΕΛΓΑ δεν μπορεί να αποζημιώσει για ζημιές σε ανθοφορία και δέσιμο, αναζητήσαμε άλλη πηγή χρηματοδότησης μέσω των Κρατικών Οικονομικών Ενισχύσεων. Παρακολουθούμε τη ζημιά που είναι σε εξέλιξη. Περί τα τέλη Ιουνίου θα έχουν συγκεντρωθεί όλα τα στοιχεία με τη συνεργασία των προέδρων των κοινοτήτων και των εκπροσώπων των συνεταιρισμών του Δήμου. Επισκεφτήκαμε χωράφια σε περιοχές του Δήμου, όπου διαπιστώθηκε ότι οι ζημιές είναι πολύ μεγάλες.
Αν και ακόμα δεν είμαστε σε θέση να μιλήσουμε για ποσοστά ζημιάς, στον δήμο Μεσσήνης ίσως τα ελαιοπερίβολα να έχουν υποστεί τη μεγαλύτερη ζημιά σε όλο τον νομό. Αυτονόητη είναι η συνεργασία μας με τη ΔΑΟΚ Μεσσηνίας.
Την επόμενη εβδομάδα θα βρεθώ στην Αθήνα όπου θα επιδιώξω να έχω συνάντηση τόσο με τον Υπουργό Αγροτικής Ανάπτυξης Μάκη Βορίδη όσο και με τον πρόεδρο του ΕΛΓΑ Ανδρέα Λυκουρέντζο, ώστε να τους θέσω το θέμα και να δρομολογήσουν τις εξελίξεις.
Σε ότι αφορά στην καλλιέργεια της πατάτας, δεν ξεχνάμε το πρόβλημα σχετικά με τη διάθεση και την τιμή του προϊόντος που αντιμετώπισαν φέτος οι παραγωγοί, γιατί τους δημιούργησε μεγάλο οικονομικό πλήγμα. Τώρα έχουμε φτάσει στο σημείο να διεκδικούμε έκτακτη οικονομική ενίσχυση για τους πατατοπαραγωγούς που ζημιώθηκαν λόγω covid-19. Επομένως αναμένουμε εξελίξεις από το Υπουργείο, καθώς υπάρχουν διαβεβαιώσεις ότι θα δοθεί ενίσχυση. Πιστεύω ότι μπορούν να διατεθούν γύρω στα 3 εκατ. ευρώ για τους πληγέντες πατατοπαραγωγούς Μεσσηνίας, Ηλείας και Αχαΐας που πληροφοριακά στους προαναφερθέντες νομούς καλλιεργούνται περίπου 30.000 στρέμματα πατάτας. Είμαστε εδώ και αγωνιζόμαστε για τους αγρότες μας και πιστεύουμε ότι τις επόμενες ημέρες θα είμαστε σε θέση να ακούσουμε από το αρμόδιο Υπουργείο τα μέτρα στήριξης των πατατοπαραγωγών.
Για τον δρόμο Καλαμάτα-Μεσσήνη-Ριζόμυλος είναι σε εξέλιξη η ηλεκτρονική ανοιχτή διαβούλευση που γίνεται μέσω της ιστοσελίδας του Δήμου με μεγάλη συμμετοχή του κόσμου. Περί τα τέλη Ιουνίου θα μπορούμε να πραγματοποιήσουμε Δημοτικό Συμβούλιο όπου θα καταγραφούν οι απόψεις οι οποίες θα διαβιβαστούν στην Περιφέρεια. Θα κατατεθούν προτάσεις που θα βελτιώνουν τα χαρακτηριστικά της μελέτης και θα ικανοποιούν στο μέτρο του δυνατού την ευρύτερη περιοχή. Πιστεύω ότι στο τέλος Ιουνίου θα μπορούν να συμμετέχουν και πολίτες και διερευνούμε τη δυνατότητα να πραγματοποιηθεί η συνεδρίαση στην αίθουσα του Φιλοσοφικού Κέντρου. Ξεκαθαρίζουμε ότι στο Δημοτικό Συμβούλιο, θα καταθέσουμε απόψεις επί της συγκεκριμένης μελέτης, όπως αυτή έρχεται προς συζήτηση. Ένας δρόμος είναι εργαλείο ανάπτυξης, όχι μόνο για το σημείο που αυτός διέρχεται αλλά για την ευρύτερη περιοχή. Επιθυμούμε ένα δρόμο ο οποίος θα διασυνδέει τις παράλιες περιοχές του Δήμου και θα καθιστά προορισμό τη Μεσσήνη.
Ελεγχόμενη στάθμευση
Για την εφαρμογή του Πιλοτικού Συστήματος Ελεγχόμενης Στάθμευσης από 1ης Ιουλίου, μίλησε ο αντιδήμαρχος Προγραμματισμού Τάσος Παπαγεωργίου. Όπως εξήγησε, στόχος της ελεγχόμενης στάθμευσης είναι η ευταξία και ευρυθμία στο κέντρο της Μεσσήνης και η εξυπηρέτηση των επισκεπτών αλλά και του εμπορικού κόσμου, καθώς με αυτή τη ρύθμιση θα τονωθεί η αγορά. Παράλληλα θα αποφευχθεί η κυκλοφοριακή συμφόρηση και θα αντιμετωπιστεί το πρόβλημα της παράνομης στάθμευσης.
Με την Ελεγχόμενη Στάθμευση θα υπάρξουν 185 θέσεις επισκεπτών, 40 θέσεις δικύκλων, 181 θέσεις δωρεάν στάθμευσης, 32 ειδικές θέσεις (ταξί, λεωφορεία, φορτοεκφόρτωση, ΑΜΕΑ, κ.λπ.).
Η διάθεση καρτών στάθμευσης θα γίνεται από συνεργαζόμενα καταστήματα και θα διατίθενται ωριαίες και δίωρες κάρτες στάθμευσης προς 0,50 ευρώ και 1 ευρώ αντίστοιχα.
Θα υπάρξει Επιτροπή Παρακολούθησης ώστε να καταγραφεί η λειτουργικότητα του μέτρου καθώς και η ανάγκη πιθανών τροποποιήσεων. Τέλος, ο αντιδήμαρχος επανέλαβε ότι η Δημοτική Αρχή στοχεύει με το μέτρο στην αποσυμφόρηση της κυκλοφορίας στο κέντρο και στην τόνωση της αγοράς με τη στάθμευση μέχρι 2 ώρες στις προκαθορισμένες θέσεις. Διευκρίνισε ότι το μέτρο δεν είναι σε καμία περίπτωση εισπρακτικού χαρακτήρα και τα έσοδα από την Ελεγχόμενη στάθμευση μετά βίας θα καλύψουν το κόστος εφαρμογής του συστήματος.
Πεζοδρόμηση οδών
Ο αντιδήμαρχος Οικονομικών Υπηρεσιών Κώστας Ρούτσης αναφέρθηκε στις προσωρινές πεζοδρομήσεις οδών της πόλης, προκειμένου να διευκολυνθούν οι επαγγελματίες με την ανάπτυξη τραπεζοκαθισμάτων τους. Για τον λόγο αυτό αποφασίστηκε η διακοπή της κυκλοφορίας οχημάτων από 8:15 μ.μ. έως 6 π.μ. στις εξής οδούς της Μεσσήνης: 28ης Οκτωβρίου, Φεσσά, Γαργαλίδου, Γεωργιάδου, Φίλια Σάρρα (από ύψος της Κορκονικήτα έως το ύψος της Μερλοπούλου) και Ποτήρη.
Το μέτρο θα ισχύσει από τις 7 Ιουνίου έως τις 30 Σεπτεμβρίου, ενώ όσοι ιδιοκτήτες ενδιαφέρονται μπορούν να υποβάλλουν αιτήματα για επέκταση των τραπεζοκαθισμάτων τους σε κοινόχρηστους χώρους που θα παραχωρήσει ο Δήμος εφόσον δεν παρεμποδίζεται η κυκλοφορία των πεζών. Σε επόμενη συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου θα συζητηθούν οι μειώσεις ή απαλλαγές δημοτικών φόρων και δημοτικών τελών των επαγγελματιών που δεν λειτούργησαν τις επιχειρήσεις τους λόγω κορωνοϊού και θα αποφασιστεί το χρονικό διάστημα για το οποίο θα γίνουν οι μειώσεις ή απαλλαγές τελών.