Την πλατφόρμα myBusinessSupport για την υποβολή των δικαιολογητικών από τους δικαιούχους της επιδότησης των παγίων δαπανών άνοιξε η ΑΑΔΕ.
Επιχειρήσεις και επαγγελματίες που έχουν ενταχθεί στο πρόγραμμα επιδότησης παγίων δαπανών θα πρέπει μέχρι και την Πέμπτη 30 Σεπτεμβρίου να υποβάλουν τα εξής δικαιολογητικά:
1. Υπεύθυνη δήλωση του λογιστή της επιχείρησης που να βεβαιώνει ότι η επιχείρηση την 31.12.2019 (ανάλογα με την νομική μορφή και το είδος βιβλίων της επιχείρησης):
– είτε δεν είχε απωλέσει πάνω από το ήμισυ του εγγεγραμμένου της κεφαλαίου λόγω συσσωρευμένων ζημιών,
– είτε δεν είχε απωλέσει πάνω από το ήμισυ του κεφαλαίου της, όπως εμφαίνεται στους λογαριασμούς της εταιρείας, λόγω συσσωρευμένων ζημιών.
Το ανωτέρω δεν απαιτείται στην περίπτωση ανεξάρτητων ατομικών επιχειρήσεων., καθώς και στην περίπτωση των μικρών και πολύ μικρών επιχειρήσεων.
-Επιπλέον, εάν πρόκειται για μεγάλη επιχείρηση, να βεβαιώνει ότι τα τελευταία δύο έτη:
– ο δείκτης χρέους προς ίδια κεφάλαια της επιχείρησης δεν ήταν υψηλότερος του 7,5 και
– ο δείκτης κάλυψης χρηματοοικονομικών υποχρεώσεων της επιχείρησης (EBITDA interest coverage ratio) δεν ήταν κάτω του 1,0.
2. Ενιαίο Πιστοποιητικό Δικαστικής Φερεγγυότητας.
3. Ειδικά οι επιχειρήσεις που λαμβάνουν την ενίσχυση με βάση το Τμήμα 3.12 του Προσωρινού Πλαισίου, υπόκεινται σε υποχρέωση ελέγχου οικονομικών καταστάσεων αλλά οι οικονομικές καταστάσεις τους που καλύπτουν την περίοδο ενίσχυσης δεν έχουν ελεγχθεί μέχρι την ημερομηνία υποβολής της αίτησης του άρθρου 6, υποβάλλουν νεότερη βεβαίωση λογιστή ή του νόμιμου εκπροσώπου στη βάση των ελεγμένων οικονομικών καταστάσεων, όπου βεβαιώνεται ότι η ληφθείσα δυνάμει της παρούσας απόφασης ενίσχυση δεν υπερβαίνει το 70% για τις μεγάλες και τις μεσαίες επιχειρήσεις και το 90% για τις μικρές και πολύ μικρές επιχειρήσεις, της ζημίας της επιχείρησης για την περίοδο Απριλίου ως Δεκεμβρίου 2020, συνυπολογιζόμενων των προσωρινών μέτρων ενίσχυσης από τα οποία έχει επωφεληθεί η επιχείρηση δυνάμει του Προσωρινού Πλαισίου.
Σημειώνεται ότι η ενίσχυση χορηγείται με τη μορφή δικαιώματος έκπτωσης από τρέχουσες οφειλές έτους 2021 στη φορολογική αρχή που καθίστανται πληρωτέες από 1η Ιουλίου 2021 μέχρι 31η Δεκεμβρίου 2021 ή/και με τη μορφή πιστωτικού για την αποπληρωμή τρεχουσών ασφαλιστικών εισφορών έτους 2021 που καθίστανται πληρωτέες από 1η Ιουλίου 2021 μέχρι 31η Δεκεμβρίου 2021.
Η ενίσχυση μπορεί να χρησιμοποιηθεί το αργότερο ως 31.12.2021. Τυχόν υπόλοιπο της ενίσχυσης που παραμένει μετά την 31.12.2021 δεν δύναται να χρησιμοποιηθεί, ακυρώνεται αυτόματα μετά την πάροδο της ως άνω προθεσμίας και το χορηγηθέν ύψος ενίσχυσης προσαρμόζεται αναλόγως.
Η ενίσχυση κατά το μέρος που αφορά δικαίωμα έκπτωσης από φορολογικές οφειλές, εφαρμόζεται ως έκπτωση από φορολογικές υποχρεώσεις του έτους 2021, που καθίσταται πληρωτέες από 1η Ιουλίου 2021 έως την 31 Δεκεμβρίου 2021, με την ακόλουθη σειρά:
α) από φόρο εισοδήματος φυσικών προσώπων ή από φόρο εισοδήματος νομικών προσώπων/νομικών οντοτήτων,
β) από ΕΝ.Φ.Ι.Α.,
γ) από Φ.Π.Α.,
δ) από κάθε άλλο φόρο, τέλος, εισφορά ή χρηματική κύρωση που εμπίπτει στο πεδίο εφαρμογής του Κώδικα Φορολογικής Διαδικασίας.