Η Alitalia γίνεται Ita Airways κι οι διαμαρτυρίες δεν λένε να σταματήσουν.
Αυτό μαρτυρά το flashmob που διοργάνωσαν πρώην αεροσυνοδοί της ιταλικής αεροπορικής εταιρείας, οι οποίες βγήκαν στο δρόμο ενάντια στις αποφάσεις των τελευταίων ημερών.
Σιωπηλά, με το κεφάλι ψηλά. Χθες, λοιπόν, Τετάρτη 20 Οκτωβρίου αργά το πρωί, περίπου 60 πρώην υπάλληλοι της Alitalia διαδήλωσαν μπροστά από το Καπιτώλιο στη Ρώμη με τον εξής τρόπο για την εξαγορά της Alitalia από την Ita Airways, η οποία τις οδήγησε στην ανεργία.
Στην αρχή ντυμένες, οι εργαζόμενες του πρώην εθνικού αερομεταφορέα της Ιταλίας γδύθηκαν αργά και αθόρυβα, ρίχνοντας τις στολές τους στο έδαφος και παρέμειναν με τα μισοφόρια στο κέντρο της πλατείας για να εκφράσουν τον «πόνο τους» μετά την πτώχευση της εταιρείας. Άφησαν τα υποδήματά τους εκεί και οι γυναίκες μετακινήθηκαν στη μία πλευρά της πλατείας.
Ακολούθησε η χορωδιακή κραυγή: «Είμαστε η Alitalia», την οποία επανέλαβαν για αρκετά λεπτά. «Γuμνές, χωρίς δουλειά και αξιοπρέπεια» ήταν το μήνυμα που θέλησαν να περάσουν.
Οι περαστικοί άρχισαν να χειροκροτούν καθώς οι αεροσυνοδοί αγκαλιάστηκαν σε μια μακρά αγκαλιά, κλείνοντας όσους είχαν ξεσπάσει σε λυτρωτικά δάκρυα μεταξύ τους.
Μισή ώρα διήρκησε το flash mob και μετά έφυγαν. «Ήρθαμε – εξήγησαν – για να εκφράσουμε τον πόνο μας πρώτα απ ‘όλα. Η αλληλεγγύη, όμως, πηγαίνει και σε όλους τους συναδέλφους μας που κλήθηκαν στην Ita Airways και αναγκάστηκαν να υπογράψουν ένα εξευτελιστικό και εξοντωτικό συμβόλαιο εργασίας» δήλωσαν.
Με μια εικόνα παρόμοια με εκείνη των διαμαρτυριών για τα δικαιώματα των γυναικών που έχει διασχίσει τον κόσμο, οι εργαζόμενες άφησαν μόνο τα παπούτσια τους στο κέντρο της πλατείας, κίνηση που μαρτυρά την απουσία θέσεων εργασίας και προοπτικών, κατάσταση στην οποία περιέπεσαν.
Τα τελευταία 20 χρόνια, η Alitalia αντιμετώπιζε τεράστια οικονομικά προβλήματα και στοίχισε στο ιταλικό δημόσιο περί τα 13 δισεκατομμύρια Ευρώ. Οι τελευταίοι υπολογισμοί έκαναν αναφορά για 700.000 ευρώ απώλειες… την ημέρα και ο κορονοϊός επιβεβαίωσε ένα προδιαγεγραμμένο τέλος.
Η εταιρεία που παίρνει τη θέση της, η Ιtalia Trasporto Aereo (ITA) θα κρατήσει μόνο 2.800 εργαζομένους, ενώ περίπου 7.000 βαδίζουν την οδό για το ταμείο της ανεργίας.