Είναι ξεκάθαρο ότι ζούμε στην εποχή των μεγάλων τεχνολογικών εφευρέσεων, οπότε ό,τι και αν ακούσουμε στο κοντινό μας μέλλον ίσως δεν θα πρέπει να μας εκπλήσσει και τόσο. Όπως, λόγου χάρη, το ότι κατασκευάζεται αυτή τη στιγμή ένα αεροσκάφος που θα εκμηδενίσει τις αποστάσεις και ένα ταξίδι Λονδίνο-Νέα Υόρκη από εκεί που μέχρι σήμερα γίνεται μέσα σε 6-7 ώρες, πλέον θα μας φαίνεται… μια ανάσα μιάμισης μόλις ώρας.
Αυτό τουλάχιστον φιλοδοξεί να επιτύχει το Hermeus Mach 5, ένα υπερσύγχρονο και υπερηχητικό αεροπλάνο μιας εταιρείας από την Ατλάντα των ΗΠΑ που θέλει να πραγματοποιήσει αυτό το δρομολόγιο, σπάζοντας το φράγμα του ήχου, όχι μία, όχι δύο, αλλά πέντε φορές (αυτό σημαίνει Mach 5) και πιάνοντας τα 3.000 μίλια την ώρα.
Το όραμα της εταιρείας, η οποία φιλοδοξεί να θέσει το Hermeus σε πτήση μέχρι το 2029, είναι ασφαλώς μεγαλεπήβολο και στηρίζεται στο αντίστοιχο του γαλλοβρετανικού Κονκόρντ [Concorde], το οποίο έκανε πτήσεις από το 1976 μέχρι το 2003 σε ταχύτητα διπλάσια του ήχου και συνέδεε στο παρελθόν τις δυο μεγαλουπόλεις μέσα σε τρεις ώρες.
Η Hermeus θέλει να κάνει τις τρεις ώρες… μιάμιση, προς όφελος των ταξιδιωτών και των επιβατών οι οποίοι δεν θα χρειάζεται να περνούν πολλές ώρες μέσα στο αεροπλάνο.
Όπως αναφέρει το CNN, η εταιρεία ήδη δοκιμάζει έναν νέο τύπο κινητήρα που όπως υποστηρίζει, θα είναι τελικά ικανός να φτάσει τα 5 Mach (πάνω από 3.000 μίλια / ώρα). Ο κινητήρας έχει σχεδιαστεί για ένα μικρό, μη επανδρωμένο υπερηχητικό αεροσκάφος που η Hermeus δημιουργεί αυτήν τη στιγμή για την Πολεμική Αεροπορία των ΗΠΑ, αλλά σε κλίμακα μεγαλύτερου μεγέθους, θα μπορεί να τροφοδοτήσει ένα επιβατικό αεροπλάνο, το οποίο, όπως σχεδιάζει, θα είναι πολύ μικρότερο από τα αεροπλάνα που ξέρουμε, δηλαδή δεν θα παίρνει περισσότερους από 20 επιβάτες.
«Επικεντρωθήκαμε στους ταξιδιώτες της business class και της πρώτης θέσης και στη συνέχεια εξετάσαμε κάποιες επιμέρους παραμέτρους όπως η ταχύτητα και το κόστος λειτουργίας. Αυτό που προέκυψε ήταν ένα αεροσκάφος με καμπίνα 20 επιβατών», αναφέρει εμφατικά ο Εϊ Τζέι Πίπλικα, διευθύνων σύμβουλος της Hermeus, προσθέτοντας:
«Αυτό δεν απέχει πολύ από τη χωρητικότητα ενός μεγάλου business jet, και αναμένουμε ότι θα είναι κερδοφόρο στις σημερινές τιμές της business class».
Το «αγκάθι» σε όλα αυτά θα είναι, φυσικά, το εισιτήριο, που αναμένεται να είναι ιδιαιτέρως «τσουχτερό», καθώς όπως υπερτονίζει ο Πίπλικα, «είναι δύσκολο να υπολογίσουμε πόσα άτομα θα είναι έτοιμα να πληρώσουν τόσα χρήματα για να πετάξουν πέντε φορές πιο γρήγορα από το κανονικό».
Πάντως, αυτό που είναι πολύ ενδιαφέρον είναι η αυτονομία του αεροπλάνου που θα είναι περίπου 4.000 ναυτικά μίλια, πράγμα που σημαίνει ότι είναι αρκετά για υπερατλαντικά δρομολόγια όπως η Νέα Υόρκη προς το Παρίσι ή το Λονδίνο, αλλά όχι για τα δρομολόγια που πετάνε πάνω από τον αχανή Ειρηνικό ωκεανό, όπως Λος Άντζελες προς Τόκιο, τα οποία θα απαιτούν και μια ενδιάμεση στάση.
Πώς θα νιώθει ο επιβάτης
Όπως σημειώνει ο Πίπλικα, ο ταξιδιώτης του Hermeus δεν θα αντιμετωπίσει κανένα απολύτως πρόβλημα λόγω της υπερηχητικής αυτής ταχύτητας. Στις κανονικές πτήσεις, ο επιβάτης νιώθει μια πίεση από την επιτάχυνση για περίπου ένα λεπτό μέχρι να φτάσει το αεροπλάνο σε ένα ύψος. Εδώ θα αυξηθεί λίγο ο χρόνος και η πίεση θα είναι για περίπου δέκα λεπτά, όταν όμως το σκάφος φτάσει στα 100.000 πόδια, τότε η αίσθηση θα είναι ίδια με μια κανονική πτήση.
Μέχρι στιγμής πάντως, το γρηγορότερο αεροσκάφος με κινητήρα που έχει πετάξει ποτέ είναι 9,6 Mach (περίπου 6.800 μίλια / ώρα), ένα ρεκόρ που έγινε το 2004 από τη NASA X-43A-ένα μη επανδρωμένο αεροσκάφος με μήκος περίπου 12 πόδια.
Η Hermeus, πάντως, δεν είναι η πρώτη με τέτοιες φιλοδοξίες. Η Boom Supersonic ανακοίνωσε πως ετοιμάζεται και αυτή για ένα παρόμοιο δρομολόγιο Λονδίνο-Νέα Υόρκη σε τρεις ώρες και για τον λόγο αυτό ήδη έχει αναπτύξει ένα πρωτότυπο αεροσκάφος, το XB-1, το οποίο και δοκιμάζεται αυτή την στιγμή που μιλάμε.
«Το XB-1 είναι το πρώτο βήμα προκειμένου να φέρουμε το υπερηχητικό ταξίδι πίσω στον κόσμο» αναφέρει σε σχετική ανακοίνωση, ο Μπλέικ Σκολ, ιδρυτής και CEO της Boom Supersonic.
«Οι πτήσεις θα είναι δυο φορές πιο γρήγορες κάτι που σημαίνει πως μπορούμε να ταξιδεύουμε δυο φορές πιο μακριά – φέροντας περισσότερους ανθρώπους, περιοχές και πολιτισμούς στις ζωές μας».
«Διαβεβαιώνουμε πως το υπερηχητικό μέλλον είναι ασφαλές και περιβαλλοντικά και οικονομικά βιώσιμο», καταλήγει με νόημα ο CEO της εταιρείας, υποστηρίζοντας πως η ζήτηση για τέτοια αεροσκάφη είναι υψηλότερη από το αναμενόμενο.