Εγκρίθηκε από την Επιτροπή Ποιότητας Ζωής, το Σχέδιο Φόρτισης Ηλεκτρικών Οχημάτων του Δήμου Καλαμάτας, σύμφωνα με την εισήγηση. Η εκπόνηση του του Σχεδίου Φόρτισης Ηλεκτρικών Οχημάτων (ΣΦΗΟ) χρηματοδοτείται εξ’ολοκλήρου από το ΠΡΑΣΙΝΟ ΤΑΜΕΙΟ: ΑΞΟΝΑ ΠΡΟΤΕΡΑΙΟΤΗΤΑΣ 4 (Α.Π. 4) «Σχέδια φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων (ΣΦΗΟ)» ΤΟΥ ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΙΚΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ: «ΔΡΑΣΕΙΣ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΟΥ ΙΣΟΖΥΓΙΟΥ» 2020.
Το ΣΦΗΟ του Δήμου Καλαμάτας εκπονήθηκε, όπως ανέφερε ο αρμόδιος Αντιδήμαρχος Νίκος Μπασακίδης, ως εξής:
Στάδιο 1, στο οποίο έγινε η Ανάλυση της Υφιστάμενης Κατάστασης και η Χαρτογράφηση της Περιοχής Παρέμβασης και δημιουργήθηκαν τα δυο σενάρια για τη Χωροθέτηση των σημείων επαναφόρτισης, καθώς και των θέσεων στάθμευσης Η/Ο, σύμφωνα με τα οποία :
Σενάριο Α: Χωροθέτηση των σταθμών με βάση πληθυσμιακά και γεωγραφικά κριτήρια
Το Σενάριο Α εστιάζει στη δίκαιη κατανομή των σταθμών φόρτισης εντός των ορίων του Δήμου Καλαμάτας με κριτήριο την ισότιμη εξυπηρέτηση με βάση πληθυσμιακά και γεωγραφικά κριτήρια
Σενάριο B: Έμφαση στις Εμπορικές Χρήσεις, στους Πόλους Έλξης και τον Τουρισμό
Το Σενάριο Β δίνει μεγαλύτερη έμφαση στους πόλους έλξης του Δήμου Καλαμάτας. Οι χώροι αυτοί περιλαμβάνουν μεταξύ άλλων τις δημόσιες υπηρεσίες, τα εμπορικά καταστήματα, τους χώρους άθλησης και αναψυχής, εγκαταστάσεις υγείας, τουριστικές εγκαταστάσεις κλπ.
Στάδιο 2, στο οποίο έγινε διαβούλευση επί των επικρατέστερων σεναρίων χωροθέτησης, απ’ όπου επικράτησε το σενάριο Β, το οποίο εστιάζει στους πόλους έλξης, τις εμπορικές δραστηριότητες και τον τουρισμό. Σημαντικός παράγοντας για την επιλογή του σεναρίου Β αποτέλεσε η χαμηλή διείσδυση Η/Ο το έτος βάσης (2021)
Στάδιο 3, στο οποίο αναλύθηκαν οι διαδικασίες υλοποίησης και εφαρμογής του σχεδίου, με ανάλυση κόστους – οφέλους, χρηματοοικονομική ανάλυση για δύο σενάρια εγκατάστασης σταθμών φόρτισης:
α) από το Δήμο και πλήρης εκμετάλλευση των σταθμών από το Δήμο,
β) από ιδιώτη και αξιοποίηση των σταθμών (λειτουργία & συντήρηση) από ιδιώτη (με παροχή χαμηλού μισθώματος προς το Δήμο).
Συγκεντρωτικά στοιχεία
Τα σημεία φόρτισης του οριστικού σεναρίου είναι οι παρακάτω:
Κατηγορία |
Σημεία |
Θέσεις φόρτισης |
ΙΧ & ΑΜΕΑ |
40 |
80 (71 ΙΧ και 9 ΑμεΑ) |
Ταξί |
1 |
1 |
Μικροκινητικότητα |
11 |
55 |
Φορτηγά |
1 |
2 |
Τουριστικά Λεωφορεία |
1 |
1 |
Όλες οι θέσεις ΑμεΑ, μικροκινητικότητας, ταξί, φορτηγών και τουριστικών λεωφορείων υλοποιούνται στο 1o έτος.
Οι θέσεις ΙΧ υλοποιούνται ως εξής:
- 1ο έτος: 30 φορτιστές (51 θέσεις IX & 9 Θέσεις ΑΜΕΑ),
- 2ο έτος: 7 φορτιστές (14 θέσεις),
- 3ο έτος: 3 φορτιστές (6 θέσεις)
Πίνακας Θέσεων Φόρτισης Ι.Χ
ΣΗΜΕΙΟ |
ΟΝΟΜΑ |
ΤΥΠΟΣ ΦΟΡΤΙΣΤΗ |
ΑΡΙΘΜΟΣ ΦΟΡΤΙΣΤΩΝ |
ΣΥΝΟΛΙΚΕΣ ΘΕΣΕΙΣ ΦΟΡΤΙΣΗΣ |
ΘΕΣΕΙΣ ΦΟΡΤΙΣΗΣ ΙΧ |
ΘΕΣΕΙΣ ΦΟΡΤΙΣΗΣ ΑΜΕΑ |
K001 |
Δημαρχείο Καλαμάτας |
AC 22kW |
1 |
2 |
1 |
1 |
K002 |
Ι.Ν. Αγίας Τριάδας, Καλαμάτα |
AC 22kW |
1 |
2 |
2 |
0 |
K003 |
5ο Γυμνάσιο Καλαμάτας |
AC 22kW |
1 |
2 |
2 |
0 |
K004 |
Αθηνών. Καλαμάτα |
DC 50kW |
2 |
4 |
4 |
0 |
K005 |
ΣΕΗΜ, Καλαμάτα |
AC 22kW/ DC 50kW |
3 |
6 |
5 |
1 |
K006 |
Κεντρική Λαϊκή Αγορά. Καλαμάτα |
AC 22kW |
3 |
6 |
4 |
2 |
K007 |
Νέδοντος. Καλαμάτα |
AC 22kW |
1 |
2 |
2 |
0 |
K008 |
Σταδίου. Καλαμάτα |
AC 22kW |
1 |
2 |
2 |
0 |
K009 |
Μελετίου. Καλαμάτα |
AC 22kW |
1 |
2 |
2 |
0 |
K010 |
Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου. Καλαμάτα |
AC 22kW |
2 |
4 |
3 |
1 |
K011 |
Ασκληπιού, Καλαμάτα |
AC 22kW |
1 |
2 |
2 |
0 |
K012 |
Φαρών & Αριστοτέλους. Καλαμάτα |
AC 22kW |
1 |
2 |
2 |
0 |
K013 |
Ομήρου (Κολυμβητήριο). Καλαμάτα |
AC 22kW |
1 |
2 |
2 |
0 |
K014 |
Κρήτης, Καλαμάτα |
AC 22kW |
1 |
2 |
2 |
0 |
K015 |
Ακρίτα, Καλαμάτα |
AC 22kW |
1 |
2 |
2 |
0 |
K016 |
Ι.Ν. Αναλήψεως, Καλαμάτα |
AC 22kW |
1 |
2 |
2 |
0 |
K017 |
Νέδοντος 148, Καλαμάτα (tennis) |
AC 22kW |
1 |
2 |
0 |
2 |
K018 |
Ποσειδώνος, Καλαμάτα |
AC 22kW |
1 |
2 |
2 |
0 |
K019 |
Πάρκο Κυκλοφοριακής Αγωγής. Καλαμάτα |
AC 22kW |
1 |
2 |
2 |
0 |
K020 |
Δημοτικό Στάδιο Καλαμάτας |
AC 22kW |
1 |
2 |
2 |
0 |
K021 |
Ηρώων. Καλαμάτα |
AC 22kW |
1 |
2 |
2 |
0 |
K022 |
2ο Γυμνάσιο Λύκειο Καλαμάτας |
AC 22kW |
1 |
2 |
2 |
0 |
K023 |
Ψαρών. Καλαμάτα |
AC 22kW |
1 |
2 |
2 |
0 |
K024 |
Θεμιστοκλέους 66. Καλαμάτα |
AC 22kW |
1 |
2 |
2 |
0 |
K025 |
Γενικό Νοσοκομείο Καλαμάτας |
AC 22kW |
2 |
4 |
3 |
1 |
K026 |
Σπερχογεία |
AC 22kW |
1 |
2 |
2 |
0 |
K027 |
Θουρία |
AC 22kW |
1 |
2 |
2 |
0 |
K028 |
Άρις |
AC 22kW |
1 |
2 |
2 |
0 |
K029 |
Αρφαρά |
AC 22kW |
1 |
2 |
2 |
0 |
K030 |
Πάρκο του Αλμυρού |
AC 22kW |
1 |
2 |
2 |
0 |
K031 |
Άγιος Νικόλαος |
AC 22kW |
1 |
2 |
2 |
0 |
K032 |
Μέγαρο Χορού Καλαμάτας |
DC 50kW |
2 |
4 |
3 |
1 |
ΣΥΝΟΛΟ |
40 |
80 |
71 |
9 |
Πίνακας Θέσης Φόρτισης Ταξί
ΣΗΜΕΙΟ |
ΟΝΟΜΑ |
ΤΥΠΟΣ ΦΟΡΤΙΣΤΗ |
ΑΡΙΘΜΟΣ ΦΟΡΤΙΣΤΩΝ |
ΣΥΝΟΛΙΚΕΣ ΘΕΣΕΙΣ ΦΟΡΤΙΣΗΣ |
ΤΑΧ01 |
Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου |
DC 50kW |
1 |
1 |
Πίνακας Θέσεων Φόρτισης Οχημάτων Μικροκινητικότητας
ΚΩΔΙΚΟΣ |
ΘΕΣΗ |
ΤΥΠΟΣ ΦΟΡΤΙΣΤΗ |
ΑΡΙΘΜΟΣ ΦΟΡΤΙΣΤΩΝ |
ΘΕΣΕΙΣ ΦΟΡΤΙΣΗΣ |
MB01 |
Αριστομένους |
AC |
1 |
5 |
MB02 |
Κρήτης |
AC |
1 |
5 |
MB03 |
Ναυαρίνου |
AC |
1 |
5 |
MB04 |
Ναυαρίνου 2 |
AC |
1 |
5 |
MB05 |
Πάρκο Κυκλοφοριακής Αγωγής |
AC |
1 |
5 |
MB06 |
Λυκούργου & Νέδοντος |
AC |
1 |
5 |
MB07 |
2ο ΓΕΛ Καλαμάτας |
AC |
1 |
5 |
MB08 |
Νέδοντος 3 |
AC |
1 |
5 |
MB09 |
Δημοτικό Στάδιο Καλαμάτας |
AC |
1 |
5 |
MB10 |
Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου |
AC |
1 |
5 |
MB11 |
Ιπποκράτους & Δημόκριτου |
AC |
1 |
5 |
Πίνακας Θέσης Φόρτισης Οχημάτων Φορτοεκφόρτωσης
ΚΩΔΙΚΟΣ |
ΘΕΣΗ |
ΤΥΠΟΣ ΦΟΡΤΙΣΤΗ |
ΑΡΙΘΜΟΣ ΦΟΡΤΙΣΤΩΝ |
ΘΕΣΕΙΣ ΦΟΡΤΙΣΗΣ |
FR01 |
Κεντρική Αγορά |
DC 50kW |
1 |
2 |
Πίνακας Θέσης Φόρτισης Τουριστικών Λεωφορείων
ΚΩΔΙΚΟΣ |
ΘΕΣΗ |
ΤΥΠΟΣ ΦΟΡΤΙΣΤΗ |
ΑΡΙΘΜΟΣ ΦΟΡΤΙΣΤΩΝ |
ΘΕΣΕΙΣ ΦΟΡΤΙΣΗΣ |
TB01 |
Αρτέμιδος, Καλαμάτα |
DC 150kW |
1 |
1 |
Η εφαρμογή ενός Σχεδίου Φόρτισης Ηλεκτρικών Οχημάτων, από ένα Δήμο είναι το πρώτο βήμα για την προώθηση της ηλεκτροκίνησης. Βήμα με αντίκτυπο:
- Στο περιβάλλον, μιας και στα οχήματα εσωτερικής καύσης οφείλεται το 55% των εκπεμπόμενων ρύπων του CO2, στην πόλη
- Στην οικονομία, αφού η απεξάρτηση από τα ορυκτά καύσιμα, μειώνει το κόστος παραγωγής και διαβίωσης
Ο Δήμος Καλαμάτας με τη συμμετοχή του στην Αποστολή του δικτύου των 100 ευρωπαϊκών πόλεων για την κλιματική ουδετερότητα μέχρι το 2030, προωθεί έργα και δράσεις για τη μείωση της εκπομπής ρύπων, αλλά και δράσεων παραγωγής καθαρής ενέργειας από τον Ήλιο και το υδρογόνο της θάλασσας, με στόχο τον περιορισμό της χρήσης των ορυκτών καυσίμων.