Το έκτο κατά σειρά φεστιβάλ έρχεται ανανεωμένο και γεμάτο όρεξη για μουσικά ταξίδια από τη Δευτέρα 25 Ιουλίου και μέχρι την Τρίτη 2 Αυγούστου 2022.
Την έναρξη των συναυλιών σηματοδοτεί στις 25 Ιουλίου η τελική συναυλία του masterclass πιάνου. Οι συμμετέχοντες στα μαθήματα πιάνου με την Αλεξία Μουζά θα παρουσιάσουν στον κήπο του μουσείου της Συλλογής Ελληνικών Ενδυμασιών «Βικτωρίας Γ. Καρέλια» τα έργα που μελέτησαν επί οκτώ ημέρες κατά τη διάρκεια του masterclass.
Το επόμενο βράδυ, στις 26 Ιουλίου, το διεθνώς καταξιωμένο Τρίο Εγχόρδων Boccherini θα ερμηνεύσει έργα Beethoven, Kodály και Cras στον μυσταγωγικό χώρο του Θεάτρου Αρχαίας Μεσσήνης ( πληροφορίες για μετάβαση https://kalamatamusicdays.com/ancient-messene-bus-transportation-boccherini-2022/?fbclid=IwAR2RnVxK95vv8NsGcxiScroyyCSaTFpyb23ZIAfrKCtpkiGtqc01KT7mBmQ). Η συναυλία αυτή είναι μια συμπαραγωγή με την Εφορεία Αρχαιοτήτων Μεσσηνίας.
Στις 27 Ιουλίου και, αυτή τη φορά, στο Μέγαρο Χορού Καλαμάτας, το εξαιρετικό κουιντέτο ξύλινων πνευστών Azahar θα κάνει μια εμφάνιση με συνθέσεις των Reicha, Hindemith and Nielsen. Ένα σύνολο με «μεγάλη φαντασία και τεχνική ακρίβεια», σύμφωνα με τη Süddeutsche Zeitung, το ισπανικό αυτό σύνολο βραβεύτηκε στον 63ο Διεθνή Διαγωνισμό Μουσικής ARD στο Μόναχο και πραγματοποιεί αυτή τη στιγμή μια διεθνή καριέρα παίζοντας σε σημαντικότατες αίθουσες συναυλιών ανά τον κόσμο. Η συναυλία πραγματοποιείται υπό την αιγίδα της Ισπανικής Πρεσβείας και του Instituto Cervantes στην Αθήνα.
Στη συνέχεια, η ορχήστρα δωματίου του Φεστιβάλ, η Kalamata Festival Orchestra που ιδρύθηκε πέρυσι και η οποία αποτελείται από Έλληνες και διεθνείς μουσικούς, θα ερμηνεύσει στο Μέγαρο Χορού και υπό τη διεύθυνση του Joshua Weilerstein την 4η συμφωνία του Gustav Mahler σε μεταγραφή για ορχήστρα δωματίου. Σολίστ θα είναι η σοπράνο Elisabeth Freyhoff. Επίσης, στην ίδια συναυλία, ένας ή μία από τους συμμετέχοντες στο masterclass διεύθυνσης θα διευθύνει την Kalamata Festival Orchestra στο έργο «Πρελούδιο από το απομεσήμερο ενός Φαύνου» του Claude Debussy.
Οι υπόλοιποι συμμετέχοντες στο masterclass διεύθυνσης με τον Joshua Weilerstein θα παρουσιάσουν τη δουλειά τους την επομένη, 29 Ιουλίου, στην Αίθουσα Συναυλιών του Δημοτικού Ωδείου Καλαμάτας. Αργότερα τo ίδιο βράδυ, αλλά αυτή τη φορά στο Μέγαρο Χορού, η Underground Youth Orchestra θα ερμηνεύσει υπό την μπαγκέτα του ζωντανού θρύλου Christoph Eschenbach την 5η συμφωνία και το Τριπλό Κονσέρτο του Ludwig van Beethoven με σολίστ τους Κατερίνα Χατζηνικολάου (βιολί), Johannes Przygodda (βιολοντσέλο) και Τριαντάφυλλο Λιώτη (πιάνο). Η συναυλία της ορχήστρας πραγματοποιείται υπό την αιγίδα της Πρεσβείας της Ομοσπονδιακής Δημοκρατίας της Γερμανίας στην Αθήνα. Δύο εκρηκτικές ορχηστρικές ημέρες δηλαδή. Δύο μέρες ολοκληρωτικά αφιερωμένες στη συμφωνική μουσική!
Στις 30 Ιουλίου, σειρά να παρουσιάσουν τη δουλειά τους θα έχουν οι συμμετέχοντες των masterclasses βιόλας με το Ηλία Σδούκο και βιολοντσέλου με την Indira Rahmatulla.
Το επόμενο βράδυ, στις 31 Ιουλίου, ο Βασίλης Βαρβαρέσος – αναμφισβήτητα ένας από τους σημαντικότερους αυτή τη στιγμή Έλληνες πιανίστες – θα εμφανιστεί στο Μέγαρο Χορού για ένα σόλο ρεσιτάλ με έργα Bach, Chopin and Rachmaninoff.
Την προσοχή μας θα συνεχίσουμε να την έχουμε στραμμένη στον εκπληκτικό κόσμο του πιάνου ωστόσο και την επομένη, καθώς με μεγάλη χαρά θα παρουσιάσουμε στο ελληνικό κοινό έναν γίγαντα της τζαζ για πρώτη φορά στην Ελλάδα: την 1 Αυγούστου θα μπορέσουμε να απολαύσουμε επί σκηνής στο Μέγαρο Χορού τον Enrico Pieranunzi· σολιστικά, αλλά και σε ντούο με τον καλαματιανό κοντραμπασίστα-φαινόμενο Αρίωνα Γυφτάκη. Νωρίτερα την ίδια ημέρα, θα λάβει χώρα στο Δημοτικό Ωδείο Καλαμάτας και η τελική συναυλία του masterclass βιολιού με τον Pablo Hernán Benedí.
Το Φεστιβάλ θα κλείσει με την καθιερωμένη ετήσια συναυλία δωματίου των διδασκόντων στα masterclasses. Στις 2 Αυγούστου οι Αλεξία Μουζά, Pablo Hernán Benedí, Ηλίας Σδούκος και Indira Rahmatulla θα ερμηνεύσουν στο Μέγαρο Χορού τα Κουαρτέτα Πιάνου σε Σολ ελάσσονα K. 478 του Wolfgang Amadeus Mozart και σε Μι ύφεση μείζονα Op. 47 του Robert Schumann.
Το masterclass πιάνου με την Αλεξία Μουζά θα λάβει χώρα από 18 με 25 Ιουλίου. Θα ακολουθήσουν τα masterclasses βιόλας με τον Ηλία Σδούκο από 21 με 30 Ιουλίου, βιολοντσέλου με την Indira Rahmatulla από 22 με 30 Ιουλίου, διεύθυνσης με τον Joshua Weilerstein από 24 με 29 Ιουλίου και βιολιού με τον Pablo Hernán Benedí από 25 Ιουλίου με 1 Αυγούστου 2022. Τα μαθήματα θα γίνουν στο Δημοτικό Ωδείο και στο Αμφιθέατρο Φιλαρμονικής Καλαμάτας.
Στο πλαίσιο του Φεστιβάλ, στις 25 Ιουλίου, η βιολονίστα Αργυρώ Σειρά θα παρουσιάσει το έργο «Narratives» για σόλο βιολί της Φανής Κοσώνα στην Αίθουσα Συναυλιών του Δημοτικού Ωδείου Καλαμάτας. Το έργο γράφτηκε το 2020, περιλαμβάνει 3 κομμάτια για σόλο βιολί και φέρει αφιέρωση στη μνήμη του διαπρεπούς συνθέτη, μαέστρου και δασκάλου Θόδωρου Αντωνίου. Στη συνέχεια, θα ακολουθήσει μια διάλεξη σύγχρονης μουσικής στην οποία, μεταξύ άλλων, θα παρουσιαστούν σύγχρονες τεχνικές του βιολιού, εμπλουτίζοντας και διευρύνοντας με αυτόν τον τρόπο σημαντικά το περιεχόμενο των masterclasses εγχόρδων.
Η παρακολούθηση των masterclasses και της διάλεξης είναι ελεύθερη για το κοινό, όπως και ελεύθερη είναι και η παρακολούθηση αρκετών φετινών συναυλιών.
Το Φεστιβάλ διοργανώνεται από το Δήμο Καλαμάτας, την Κοινωφελή Επιχείρηση ΦΑΡΙΣ του Δήμου Καλαμάτας και το Δημοτικό Ωδείο Καλαμάτας και τελεί υπό τη χορηγία και αιγίδα του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού και της Περιφέρειας Πελοποννήσου. Μέγας Χορηγός του Φεστιβάλ είναι το Ίδρυμα Γεωργίου και Βικτωρίας Καρέλια και χορηγοί η Ισπανική Πρεσβεία και το Instituto Cervantes στην Αθήνα. Το Φεστιβάλ υποστηρίζεται επίσης από τον Σύλλογο Γονέων και Κηδεμόνων των Μαθητών και Φίλων των Δημοτικών Καλλιτεχνικών Σχολών Καλαμάτας «ΤΕΡΨΙΣ». Οι Διεθνείς Μουσικές Ημέρες Καλαμάτας είναι επιπλέον διακεκριμένες με την αναγνώριση ποιοτικών φεστιβάλ τέχνης EFFE LABEL 2022-2023.
Το πλήρες και αναλυτικό πρόγραμμα του Φεστιβάλ μπορείτε να το βρείτε εδώ.