Συνεχίζονται οι προβολές του Kalamata Short Docs με τις επιλεγμένες ταινίες του Φεβρουαρίου την Παρασκευή 7/4 στις 21:00. Η προβολή όπως κάθε μήνα θα γίνει στο Κέντρο Δημιουργικού Ντοκιμαντέρ Καλαμάτας στην οδό Κουτσομητόπουλου 6, κοντά στην πλατεία Όθωνος.
Είσοδος ελεύθερη.
Είσοδος ελεύθερη.
Οι θεατές καλούνται για μια ακόμη φορά να βαθμολογήσουν τις ταινίες που θα επιλεγούν για το ετήσιο φεστιβάλ.
Δείτε το πρόγραμμα παρακάτω:
The Ancient Olive Tree
Σκηνοθέτης Ματθαίος Φραντζεσκάκης – Χώρα: Ελλάδα
Η αρχαιότερη ελιά στον κόσμο βρίσκεται στο χωριό Βούβες Χανίων. Η ελιά είναι περίπου 3000 με 5000 ετών και έχει ανακηρυχθεί Φυσικό Μνημείο. Το δέντρο μιλάει κατευθείαν στην ανθρώπινη ψυχή.
Σκηνοθέτης Ματθαίος Φραντζεσκάκης – Χώρα: Ελλάδα
Η αρχαιότερη ελιά στον κόσμο βρίσκεται στο χωριό Βούβες Χανίων. Η ελιά είναι περίπου 3000 με 5000 ετών και έχει ανακηρυχθεί Φυσικό Μνημείο. Το δέντρο μιλάει κατευθείαν στην ανθρώπινη ψυχή.
Jade Rain
Σκηνοθέτης Βολκάν Ντούρμους – Χώρα: Τουρκία
Η Serah είναι μια Αφρικανή που ήρθε στην Τουρκία από την Ουγκάντα για να εργαστεί. Αφού δοκίμασε πολλές δουλειές, αποφασίζει να εργαστεί ως natır (δουλεύει στα Hamam). Αντιτίθεται στο να είναι αλλοδαπή, ανύπαντρη μητέρα και μαύρη γυναίκα σε μια κουλτούρα τόσο διαφορετική από τη δική της. Θα μπορέσει να εξαγνίσει την ψυχή της που έχει μολυνθεί από τις προκαταλήψεις της κοινωνίας;
Σκηνοθέτης Βολκάν Ντούρμους – Χώρα: Τουρκία
Η Serah είναι μια Αφρικανή που ήρθε στην Τουρκία από την Ουγκάντα για να εργαστεί. Αφού δοκίμασε πολλές δουλειές, αποφασίζει να εργαστεί ως natır (δουλεύει στα Hamam). Αντιτίθεται στο να είναι αλλοδαπή, ανύπαντρη μητέρα και μαύρη γυναίκα σε μια κουλτούρα τόσο διαφορετική από τη δική της. Θα μπορέσει να εξαγνίσει την ψυχή της που έχει μολυνθεί από τις προκαταλήψεις της κοινωνίας;
Marika… why be afraid
Σκηνοθέτης – Χώρα: Ελλάδα
Την 5η ημέρα της Μάχης της Κρήτης, το Σάββατο 24 Μαΐου 1941, μια ομάδα τριών Γερμανών, που διασχίζει τον Κακοπέτρο του Δήμου Πλατανιά Χανίων, φτάνει στο σπίτι του Αντώνη Λουφαρδάκη, που βρισκόταν σε μια ρεματιά κάτω από τον κεντρικό δρόμο. Χωρίς λόγο και αιτία, μπαίνουν στο σπίτι και δολοφονούν με τα αυτόματά πέντε γυναίκες και ένα μωρό δύο χρονών. Αυτόπτης μάρτυρας η πεντάχρονη Μαρία που βλέπει τα πάντα κρυμμένη κάτω από ένα κρεβάτι. Η Μαρία θυμάται μαζί μας την ιστορία και τον πατέρα της να της λέει: Μαρίκα… γιατί να φοβάσαι.
Σκηνοθέτης – Χώρα: Ελλάδα
Την 5η ημέρα της Μάχης της Κρήτης, το Σάββατο 24 Μαΐου 1941, μια ομάδα τριών Γερμανών, που διασχίζει τον Κακοπέτρο του Δήμου Πλατανιά Χανίων, φτάνει στο σπίτι του Αντώνη Λουφαρδάκη, που βρισκόταν σε μια ρεματιά κάτω από τον κεντρικό δρόμο. Χωρίς λόγο και αιτία, μπαίνουν στο σπίτι και δολοφονούν με τα αυτόματά πέντε γυναίκες και ένα μωρό δύο χρονών. Αυτόπτης μάρτυρας η πεντάχρονη Μαρία που βλέπει τα πάντα κρυμμένη κάτω από ένα κρεβάτι. Η Μαρία θυμάται μαζί μας την ιστορία και τον πατέρα της να της λέει: Μαρίκα… γιατί να φοβάσαι.
Raja Bro
Σκηνοθέτης Σριντάρ Ρανγκαγιάν – Χώρα: Ινδία
Το RAJA BHAU είναι μια ευαίσθητη συγκινητική ιστορία της αποδοχής ενός Ινδού trans άντρα, από τον ίδιο και την οικογένειά του. Ο Μέρλιν, γεννημένος ως κορίτσι, ένιωθε από την παιδική του ηλικία ότι ήταν παγιδευμένος σε λάθος φύλο. Αλλά χρειάστηκε πολύ θάρρος και αποφασιστικότητα για να κάνει φυλομετάβαση. Με την αμέριστη υποστήριξη από τη μητέρα του που του στάθηκε δίπλα του, και την αποδοχή από τα ξαδέρφια, τις θείες και τους θείους του, ο Μέρλιν είναι τώρα περήφανος για την ταυτότητα φύλου του. Έχοντας κάνει δύο χειρουργικές επεμβάσεις, ο Merlin αγαπά τη γυμναστική και περνάει όλο το χρόνο του εκεί όταν δεν δουλεύει. Πλέον αποτελεί έμπνευση για άλλα νεότερα άτομα που παλεύουν με την ταυτότητά τους και μέσω του προφίλ του στο Instagram και των τακτικών συναντήσεων με μια ομάδα άλλων trans ανδρών, βοηθά και άλλους σαν τον ίδιο να κάνυον το ίδιο. Η γιαγιά του που ζει στα περίχωρα του Ρατναγκίρι λέει με ένα γέλιο: «Πάντα τον αποκαλούσα Raja Bhau (Raja Bro) από την παιδική του ηλικία!».
Σκηνοθέτης Σριντάρ Ρανγκαγιάν – Χώρα: Ινδία
Το RAJA BHAU είναι μια ευαίσθητη συγκινητική ιστορία της αποδοχής ενός Ινδού trans άντρα, από τον ίδιο και την οικογένειά του. Ο Μέρλιν, γεννημένος ως κορίτσι, ένιωθε από την παιδική του ηλικία ότι ήταν παγιδευμένος σε λάθος φύλο. Αλλά χρειάστηκε πολύ θάρρος και αποφασιστικότητα για να κάνει φυλομετάβαση. Με την αμέριστη υποστήριξη από τη μητέρα του που του στάθηκε δίπλα του, και την αποδοχή από τα ξαδέρφια, τις θείες και τους θείους του, ο Μέρλιν είναι τώρα περήφανος για την ταυτότητα φύλου του. Έχοντας κάνει δύο χειρουργικές επεμβάσεις, ο Merlin αγαπά τη γυμναστική και περνάει όλο το χρόνο του εκεί όταν δεν δουλεύει. Πλέον αποτελεί έμπνευση για άλλα νεότερα άτομα που παλεύουν με την ταυτότητά τους και μέσω του προφίλ του στο Instagram και των τακτικών συναντήσεων με μια ομάδα άλλων trans ανδρών, βοηθά και άλλους σαν τον ίδιο να κάνυον το ίδιο. Η γιαγιά του που ζει στα περίχωρα του Ρατναγκίρι λέει με ένα γέλιο: «Πάντα τον αποκαλούσα Raja Bhau (Raja Bro) από την παιδική του ηλικία!».
Vale – το τελευταίο ματς
Σκηνοθέτης Στέφανο Ζόγια Τερέζα Σάλα – Χώρα: Ιταλία
Σκηνοθέτης Στέφανο Ζόγια Τερέζα Σάλα – Χώρα: Ιταλία
Η Vale ετοιμάζεται για τον τελευταίο αγώνα της καριέρας της ως επαγγελματίας πυγμάχος. Από παιδί ήταν πάντα πολύ επιθετική, μέχρι που χρειάστηκε να παλέψει για το δικαίωμα της υποβοηθούμενης αυτοκτονίας για τον σύντροφό της Fabiano, ο οποίος τυφλώθηκε και έμεινε τετραπληγικός μετά από ένα ατύχημα. Τώρα, καθώς αγωνίζεται στο ρινγκ, μιλάει για τη διπλή ζωή της, τα χρόνια της θεραπείας αλλά και τις τελευταίες του στιγμές.. Καθώς οι κινήσεις γίνονται όλο και πιο αργές, ανακαλύπτουμε τον θυμό που εξακολουθεί να έχει για άλλο λόγο: την αυτοκτονία του πατέρα της που έγινε σχεδόν ταυτόχρονα αλλά ήταν αντίθετη με αυτή του Φαμπιάνο. Η Vale είναι εξαντλημένη. Ενώ ρίχνει τις τελευταίες της γροθιές, στην πραγματικότητα δίνει δύο αντίθετες μάχες: να διευθετήσει τη δια βίου σύγκρουσή της με τον μπερδεμένο πατέρα της ενώ περνάει τις τελευταίες στιγμές με τον αγαπημένο της. Καθώς ο χρόνος παγώνει, προσπαθεί απεγνωσμένα να βρει κάποια εσωτερική πηγή για να τα αντιμετωπίσει όλα αυτά, ενώ συνειδητοποιεί ότι η τελευταία της μάχη ήταν πάντα ενάντια στον Θάνατο.