LIFE IN THE CITY TOP NEWS ΜΕΣΣΗΝΙΑ

ΚΑΛΑΜΑΤΑ : Σ.Π.Ο.Κ. ΕΥΚΛΗΣ – Κυριακή, 3 Δεκεμβρίου εξόρμηση στο ρέμα της Αγίας Θεοδώρας και στους Χράνους στη Νοτιοδυτική Αρκαδία

Νέα εξόρμηση έχει προγραμματίσει  Ο Σύλλογος Πεζοπόρων και Ορειβατών Καλαμάτας ”Ο Ευκλής” ,για την Κυριακή 3 Δεκεμβρίου.
Η ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ  ΤΟΥ ΣΥΛΛΟΓΟΥ : 
Ο Σύλλογος Πεζοπόρων και Ορειβατών Καλαμάτας ”Ο Ευκλής” εξορμούμε την Κυριακή, 3 Δεκεμβρίου 2023, σε δρυοδάσος στο ρέμα της Αγίας Θεοδώρας και στους Χράνους στη Νοτιοδυτική Αρκαδία.
Θα πεζοπορήσουμε από κοινού με τους φίλους μας από τον Σ.Α.Ο.Ο. Τρίπολης και θα γνωρίσουμε την 5η πέτρινη Τρενογέφυρα Σαφλά στους Χράνους, ένα όμορφο χωριό πνιγμένο στο πράσινο, που αξίζει, να επισκεφθούμε του Δήμου Μεγαλόπολης.
Η ιστορία του είναι άμεσα συνδεδεμένη με το παλιό τρένο, που έκανε την διαδρομή Αθήνα – Κόρινθος – Ναύπλιο – Καλαμάτα.
Η σιδηροδρομική γραμμή διχοτομεί το χωριό.
Ο Σιδηροδρομικός Σταθμός άνοιξε το 1899 και δυστυχώς έκλεισε όπως και για τα περισσότερα τρένα το 2011.
Οι Χράνοι Μεγαλόπολης βρίσκονται στα σύνορα με τη Μεσσηνία, σε υψόμετρο περίπου 500 μέτρων, 4 χλμ. δυτικά των Παραδείσιων και 13 χλμ. Νοτιοδυτικά της Μεγαλόπολης.
Πρόγραμμα.
Το Κυριακάτικο πρόγραμμά μας περιλαμβάνει:
__ Πεζοπορία 3,5 ωρών (Βαθμός δυσκολίας Α+) σε μια διαδρομή σε δρυοδάσος στο ρέμα Αγίας Θεοδώρας, στην σιδηροδρομική γραμμή μέσα από πέτρινες σήραγγες και γεφύρια με κατάληξη στο Λεοντάρι.
__ Περιήγηση στο Λεοντάρι και το Κάστρο του.
Το Λεοντάρι λόγω του Κάστρου του ήταν Στρατιωτικό Κέντρο των Παλαιολόγων μέχρι και τα μέσα του 15ου αι.
Το 1460 κατελήφθη από τα Οθωμανικά στρατεύματα.
Το Κάστρο αποτελείται από 3 περιβόλους, διακρίνουμε μεταξύ άλλων λείψανα πύργων και μία θολωτή δεξαμενή.
__ Τέλος με το λεωφορείο θα μεταβούμε στον Ι. Ναό της Αγίας Τριάδας Παραδεισίων και θα πεζοπορήσουμε 1 ώρα, για να θαυμάσουμε από κοντά την βάθρα της Μαυρόλιμνας.
__Ραντεβού εκκίνησης: Αυστηρά 7:45 π.μ. πίσω από τα γραφεία του Συλλόγου, τέρμα Αριστομένους 56, αρχή Πάρκου Ο.Σ.Ε., μπροστά από την είσοδο του 24ου Δημοτικού Σχολείου.
__Μετακίνηση με πολυτελές κλιματιζόμενο πούλμαν.
__Κόστος μετακίνησης: 18 ευρώ (μέλη-φοιτητές-παιδιά) και 22 ευρώ (μη μέλη).
Όποιος δεν καταφέρει να έρθει και έχει πληρώσει, θα επιστραφεί το κόστος του μισού εισιτηρίου.
__ Φαγητό ή καφέ στο Λεοντάρι.
Πληροφορίες και κρατήσεις θέσεων, απογευματινές ώρες:
Ελένη Οικονομοπούλου (πρόεδρος και εκπρόσωπος τύπου) στα τηλ. 27210 90627 και 6974252234.
Το σιδηροδρομικό δίκτυο της Πελοποννήσου.
lifo.gr
ΔΗΜΗΤΡΗ ΚΥΡΙΑΖΗ
Το σιδηροδρομικό δίκτυο της Πελοποννήσου είναι συνυφασμένο με την ίδια την ιστορία της Ελλάδας.
Πόλεμοι, κατοχή, εμφύλιος, αστυφιλία, διεθνής παράγοντας, ιδιαίτερα μοντέλα γεωργικής παραγωγής, οικονομικά προβλήματα, λανθασμένη κρατική πολιτική και μνημόνια, άφησαν τα σημάδια τους στην υπερεκατονταετή λειτουργία του σιδηροδρόμου, με το οριστικό τέλος να έρχεται το 2011.
Στις μέρες μας λειτουργούν μόνο τρία μικρά τμήματά του:
Ο “Οδοντωτός” Διακοφτού – Καλαβρύτων, το τμήμα Κατάκολο – Πύργος – Ολυμπία για τουριστικά δρομολόγια και το τμήμα Άγιος Βασίλειος – Ρίο – Πάτρα, ως Προαστιακός Σιδηρόδρομος.
Στην ακμή του, το 1905, μετέφερε 1.740.000 επιβάτες ετησίως καθώς και 251.000 τόνους εμπορευμάτων.
Κάλυπτε 750 χλμ, διέθετε 159 σταθμούς και εξυπηρετούσε σημαντικές πόλεις όπως οι: Αθήνα, Μέγαρα, Ελευσίνα, Λουτράκι, Κόρινθο, Κιάτο, Ξυλόκαστρο, Διακοφτό, Αίγιο, Πάτρα, Καβάσιλα. Κυλλήνη, Αμαλιάδα. Κατάκολο, Πύργο, Ολυμπία, Κυπαρισσία, Καλαμάτα, Μεσσήνη, Μεγαλόπολη, Τρίπολη, Άργος, Ναύπλιο, Νεμέα.

Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την καλύτερη εμπειρία στον ιστότοπό μας. Μπορείτε να μάθετε περισσότερα σχετικά με τα cookies που χρησιμοποιούμε ή να τα απενεργοποίησετε. Accept Read More