Σπύρος Χανδρινός – (Δημοτικός σύμβουλος):
Η έναρξη της τουριστικής σεζόν έχει ξεκινήσει όμως δυστυχώς, όπως αποκαλύφθηκε κατά την χθεσινή Ειδική Συνεδρίαση Λογοδοσίας στο Δημοτικό Συμβούλιο, η Μαρίνα της Καλαμάτας βρίσκεται στο σημείο μηδέν.
Αυτό προέκυψε μετά από ερώτηση μου σχετικά με τη διαδικασία που έχει ακολουθηθεί για την αξιοποίηση της. Η απάντηση που έλαβα από την Δημοτική Αρχή πραγματικά ξεπερνά κάθε προηγούμενο επιπολαιότητας και προχειρότητας.
Η Μαρίνα της Καλαμάτας, όπως όλοι γνωρίζουμε με απόφαση του Υπουργείου Τουρισμού, το Νοέμβριο 2022 κρίθηκε μη νόμιμη σε ό,τι αφορά την χωροθέτηση και την λειτουργία της.
Ο Δήμαρχος ισχυρίστηκε ότι η Δημοτική αρχή ενημερώθηκε για αυτήν την απόφαση τον Μάρτιο 2023 και παραδέχθηκε ότι αυτοδίκαια η Μαρίνα έπρεπε να παραδοθεί στο Δήμο και να ξεκινήσουν οι διαδικασίες νομιμοποίησης και αξιοποίησης της.
Δυστυχώς ένα ακριβώς χρόνο μετά, το Μάρτιο του 2024, όχι μόνο η Μαρίνα δεν έχει ακόμα(!) παραδοθεί στο Δήμο αλλά δεν έχει καν ξεκινήσει η διαδικασία νόμιμης χωροθέτησης της.
Έκπληκτοι ακούσαμε από αρμόδια Αντιδήμαρχο ότι πρόκειται να παραδοθεί στις 29 Μαρτίου 2024 (πρώτη ημερομηνία είχε τεθεί η 30η Νοεμβρίου 2023), ημερομηνία μάλιστα που αμφισβητήθηκε και από τη μεριά του Δημάρχου.
Με λίγα λογια, λοιπόν, στους δώδεκα μήνες που πέρασαν:
α) δεν έχει παραληφθεί ακόμα η Μαρίνα (με αγνωστο το χρόνο παραλαβής),
β) η Δημοτική Αρχή ούτε καν έχει αρχίσει τις διαδικασιες για την κατάθεση ενός φακέλου νόμιμης χωροθέτησης και αδειοδότησης προκειμένου η Μαρίνα να αποκτήσει προστιθέμενη αξία,
γ) η προγραμματική σύμβαση για αξιοποίηση και τη δημοπράτηση που έχει υπογράψει ο Δήμος με τον Αναπτυξιακό του Οργανισμό “Αειφόρος Πόλη” είναι εντελώς στον αέρα αφού ο οργανισμός δεν διαθέτει την απαραίτητη εκ του νόμου στελέχωση και πιστοποίηση,
δ) δεν υπάρχει κανένας προγραμματισμός και χρονοδιάγραμμα για τη νόμιμη λειτουργίας της Μαρίνας.
Η υποβάθμιση της Μαρίνας και των εγκαταστάσεων της θα οδηγήσει σε οδυνηρές οικονομικές συνέπειες τόσο για τα συμφέροντα του Δήμου όσο και της επιχειρηματικής κοινότητας της πόλης.
Η Δημοτική Αρχή οφείλει να κατανοήσει ότι πρέπει επιτέλους να αντιμετωπίσει με σοβαρότητα την έλλειψη στρατηγικών έργων υποδομής για την τουριστική ανάπτυξη. Η Μαρίνα της Καλαμάτας διαθέτει εγκαταστάσεις που υπηρετούν ανάγκες προηγούμενων δεκαετιών.
Η Καλαμάτα παρότι διαθέτει συγκριτικά πλεονεκτήματα παραμένει ουραγός σε μεγάλα αναπτυξιακά έργα υποδομής. Η Δημοτική Αρχή αρκείται σε εξαγγελίες ψηφοθηρικής και όχι ουσιαστικής σημασίας, αγνοώντας τα σοβαρά προβλήματα που αντιμετωπίζει η τουριστική ανάπτυξη λόγω της μεγάλης υστέρησης σύγχρονων υποδομών.