TOP NEWS ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΜΕΣΣΗΝΙΑ

Από τον Σπύρο Χανδρινό – Η σκληρή αλήθεια για τη προώθηση του τουρισμού από το Δήμο Καλαμάτας

Στην πρώτη έστω και καθυστερημένη συνεδρίαση της Επιτροπής Τουριστικής Ανάπτυξης και Προβολής για το Δήμο Καλαμάτας, όπως προέκυψε από τα ίδια τα απολογιστικά στοιχεία του 2023, ο Δήμος Καλαμάτας σε ό,τι έχει να κάνει με την προβολή και προώθηση του τουριστικού προϊόντος βρίσκεται σε νηπιακή κατάσταση.

Καταρχάς οι πόροι που διαθέτει η Δημοτική Αρχή για την τουριστική προβολή είναι πολύ λίγοι συγκρινόμενοι ακόμα και με πόλεις όπως αυτή του Βόλου. Σίγουρα για τη μεγαλύτερη πόλη της Πελοποννήσου, η οποία όπως ισχυρίζεται η δημοτική Αρχή, έχει βασικό πυλώνα ανάπτυξης τον τουρισμό, τα 170.000€ για το 2024 είναι ψίχουλα. Το 2023 τα απολογιστικά στοιχεία ήταν απολύτως αποκαρδιωτικά, αφού η Δημοτική Αρχή δεν κατάφερε να απορροφήσει ούτε καν ποσό των 150.000€ που είχε προϋπολογίσει για το σύνολο των δράσεων τουριστικής προβολής.

Αίσθηση προκάλεσε η άποψη που διατύπωσε η παρούσα διοικητική υπάλληλος, υπεύθυνη για τον “προγραμματισμό”, η οποία θεώρησε ως κανονικότητα την αδυναμία της Δημοτικής Αρχής να υλοποιήσει το σύνολο των προβλεπόμενων τουριστικών δράσεων (απορροφήθηκε μόλις το 17% του προϋπολογισμού), την ώρα που άλλες πόλεις τα καταφέρνουν με εντυπωσιακά αποτελέσματα.

Η Δημοτική Αρχή έχει επιλέξει την «εσωστρέφεια» αντί για την «εξωστρέφεια», αφού η Καλαμάτα είναι απούσα απ’όλα τα μεγάλα διεθνή γεγονότα στο εξωτερικό ακόμα και από τη μεγαλύτερη διεθνή έκθεση που γίνεται κάθε χρόνο στην χώρα μας, την «Philoxenia» στη Θεσσαλονίκη. Η Δημοτική Αρχή επιλέγει να χρηματοδοτεί «εντός των τειχών», μικρά events ψυφοθυρικου χαρακτήρα που όπως είναι αναμενόμενο έχουν ελάχιστη ή καθόλου παρέμβαση στη διαμόρφωση των οικονομικών δεικτών της τουριστικής ανάπτυξης.

Σε ό,τι αφορά τα καθοριστικά σοβαρά ζητήματα των υποδομών, ουδεμία πρόοδος υπήρξε για την υλοποίηση σημαντικών αναπτυξιακών και στρατηγικών έργων όπως η μαρίνα, το master plan του λιμανιού, η προσέλκυση κρουαζιέρας, ένα σύγχρονο συγκοινωνιακό δίκτυο, η ανάδειξη του ορεινού όγκου του Ταϋγέτου, καλλωπισμός δημόσιων χώρων και πολλά άλλα.

Φυσικά όπως είναι κατανοητό τουριστική ανάπτυξη δεν μπορεί να υπάρξει χωρίς μεγάλο αριθμό δωματίων. Κατά την διάρκεια της συνεδρίασης, έγινε ξεκάθαρο από τα μέλη – επαγγελματίες της επιτροπής ότι ο Δήμος και οι υπηρεσίες του αποτελούν τροχοπέδη τόσο στην αύξηση όσο και την ανάπτυξη του αριθμού των προσφερόμενων κλινών στη πόλη μας.

 

Ως μέλος της Επιτροπής, απευθυνόμενος στους υπεύθυνους της Δημοτικής Αρχής ανέφερα πως πρέπει οπωσδήποτε να αλλάξει η υπάρχουσα νοοτροπία της εσωστρέφειας και να προχωρήσουμε σε ουσιαστικές συνέργειες με τον ιδιωτικό τομέα, κάτι που φυσικά προϋποθέτει την αξιοπιστία του Δήμου καθώς και συνδυασμένες δράσεις εξωστρέφειας.

Θα πρέπει σταματήσει επιτέλους να αντιμετωπίζει η Δημοτική Αρχή την τουριστική προβολή μίζερα και φοβικά. Θα πρέπει να προχωρήσει μπροστά έχοντας ως όπλο μία στρατηγική που θα βασίζεται σε έρευνα, σχέδια δράσης αλλά και σε ένα marketing plan, το οποίο θα προβλέπει την αξιολόγηση  και την αποτελεσματικότητα και θα λειτουργεί ως ασφαλιστική δικλείδα για την επιτυχημένη εφαρμογή του σχεδίου.

Τέλος, θα ήθελα να επισημάνω ότι η Επιτροπή Τουριστικής Ανάπτυξης και Προβολής δεν θα πρέπει σε καμία περίπτωση να μετατρέπεται σε πολιτικό όργανο το οποίο ο κ. Δήμαρχος θα χρησιμοποιεί ως επικοινωνιακό εργαλείο.

Οφείλουμε όλοι μαζί να συνεργαστούμε, ανταλλάσσοντας απόψεις και ρεαλιστικές προτάσεις με άμεσα αποτελέσματα, έτσι ώστε να ανατρέψουμε τη σημερινή στάσιμη κατάσταση που βρίσκεται ο Δήμος μας στο συγκεκριμένο τομέα.

Ο δημοτικός σύμβουλος και μέλος της

Επιτροπής Τουριστικής Ανάπτυξης και Προβολής,

Σπύρος Χανδρινός

Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την καλύτερη εμπειρία στον ιστότοπό μας. Μπορείτε να μάθετε περισσότερα σχετικά με τα cookies που χρησιμοποιούμε ή να τα απενεργοποίησετε. Accept Read More