O Mark Zuckerberg ανακοίνωσε πως η εταιρεία του θα προχωρήσει σε μια σειρά από αλλαγές, σε ό,τι αφορά την ελεύθερη έκφραση και τις μεθόδους κρυπτογράφησης που χρησιμοποιεί η δημοφιλής πλατφόρμα Facebook, ακόμα και αν πρόκειται να υπάρξουν αντιδράσεις.
«Αυτή θα αποτελέσει μια νέα προσέγγιση και πρόκειται να τσατίσει πολύ κόσμο. Αλλά, ειλικρινά, η παλιά μας προσέγγιση επίσης εκνεύριζε πολύ κόσμο, οπότε γιατί να μη δοκιμάσουμε κάτι καινούργιο;» είπε ο CEO του Facebook, προσθέτοντας ότι μέχρι τώρα σκοπός της εταιρείας του ήταν να μη γίνει κάτι που θα μπορούσε να χαρακτηριστεί «προσβλητικό».
«Καλούμαστε συνεχώς και με ραγδαία επιταχυνόμενο ρυθμό να λογοκρίνουμε υλικό ποικίλου περιεχομένου» είπε Mark Zuckerberg, ενώ αναγνώρισε ότι ευθύνη της εταιρείας του είναι να απαλλάξει την πλατφόρμα του από οπτικοακουστικό υλικό που σχετίζεται με την τρομοκρατία και, γενικά, με τα φαινόμενα κοινωνικής παθογένειας, όπως εκδηλώσεις βίας, περιστατικά παιδικής κακοποίησης κ.ά.
«Θα κατεβάζουμε ό,τι μπορεί να θεωρηθεί επικίνδυνο, ωστόσο πρέπει να υπάρχει ένα όριο, μια κόκκινη γραμμή» συμπλήρωσε ο επιχειρηματικός ηγέτης. Τέλος, δήλωσε ότι θα συνεχίσει να αγωνίζεται υπέρ της κρυπτογράφησης, ένα θέμα για το οποίο έγινε πολλή συζήτηση κατά τους τελευταίους μήνες.
«Θέλουμε περισσότερη ιδιωτικότητα»
Πριν από δέκα χρόνια, ο CEO του Facebook, Mark Zuckerberg, υποσχέθηκε πως θα μάθει κινέζικα. Τον επόμενο χρόνο ανακοίνωσε πως θα τρώει λιγότερο κρέας. Από τότε οι στόχοι που θέτει ο ιθύνων νους του Facebook για κάθε νέα χρονιά αναμένονται από τους θαυμαστές του με ανυπομονησία.
Φέτος, όμως, τα πράγματα είναι διαφορετικά: «Παρότι ένιωθα χαρούμενος όταν έθετα τους στόχους της χρονιάς, ήρθε η ώρα να κάνουμε κάτι διαφορετικό. Αυτή τη δεκαετία θα επιχειρήσω να κάνω μια μακροπρόθεσμη εστίαση».
Μια νέα πρόκληση μπορεί να είναι αυτό ακριβώς που χρειάζεται ο γίγαντας των κοινωνικών δικτύων έπειτα από μια πραγματικά ταραχώδη χρονιά. Αλλωστε, παρότι το Facebook συνεχίζει να κυριαρχεί στον χώρο ως μία από τις αγαπημένες συνήθειες των ανθρώπων ανά τον κόσμο, οι αριθμοί του μειώνονται. Οπως εκτιμάται, η πλατφόρμα του Facebook έχει σήμερα 15 εκατομμύρια λιγότερους χρήστες στις ΗΠΑ σήμερα από ό,τι το 2017.
Ο Ζάκερμπεργκ έχει αντιληφθεί πως ο κόσμος χρειάζεται μια αλλαγή και ότι χρειάζεται περισσότερο ιδιωτικότητα, αντί για δημόσια κοινωνικά δίκτυα. Μάλιστα, είπε ότι το μέλλον ανήκει σε μια νέα ιδιωτική πλατφόρμα κοινωνικής δικτύωσης.