Σε σχετικό δελτίο τύπου αναφέρονται τα εξής:
Η πολυαναμενόμενη επίσκεψη του υπουργού Υποδομών κ. Κ. Καραμανλή στην Τρίπολη χθες (Πέμπτη 16 Ιουλίου 2020) δεν έφερε τίποτα το καινούργιο πέραν του γεγονότος ότι επιτέλους ξεκαθάρισε στη μερίδα των νεοδημοκρατών Καλαματιανών ότι η παραλιακή χάραξη για το δρόμο Καλαμάτα – Ριζόμυλος – Πύλος – Μεθώνη δεν υπάρχει.
Σε όλα τα άλλα μεγάλα θέματα που ενδιαφέρουν τη Μεσσηνία και την Πελοπόννησο, ο κ. Καραμανλής δεν δεσμεύτηκε σχεδόν σε τίποτα.
1) Για το Καλό Νερό – Τσακώνα. Δεν δεσμεύτηκε σε τίποτα. Συνεπώς οφείλουμε να υπενθυμίσουμε στον κ. Καραμανλή, αφού δεν το έκανε ο κ. Νίκας, ότι το Καλό Νερό – Τσακώνα έχει εγκεκριμένη ΜΠΕ, καθώς και οριστική μελέτη οδοποιίας. Συνεπώς απομένει να προκηρυχθεί η οριστική μελέτη τεχνικών, η υδραυλική και οι μελέτες αποχέτευσης – αποστράγγισης και σήμανσης. Ο κ. υπουργός, αντί να δεσμευτεί ότι θα προκηρυχθούν άμεσα αυτές, ώστε σε 1,5 χρόνο να έχουν τελειώσει και να είναι δυνατή η ένταξη του έργου στο νέο ΕΣΠΑ, μας είπε ότι δεν μπορούμε να «απλώσουμε πολύ τραχανά».
Εμείς λοιπόν, αφού ο κ. Περιφερειάρχης δεν έκανε αυτό που έπρεπε, τονίζουμε ότι οφείλει να δεσμευτεί άμεσα ότι θα προκηρύξει αυτές τις μελέτες διότι θέλουμε να του υπενθυμίσουμε ότι το έργο αυτό είναι και εύκολο τεχνικά και πολύ εύκολο να ενταχθεί στο νέο ΕΣΠΑ, διότι είναι ο τελευταίος κρίκος της αλυσίδας του διευρωπαϊκού οδικού δικτύου, που θα συνδέει το Κόρινθος – Τρίπολη – Καλαμάτα με το Κόρινθος – Πάτρα – Πύργος – Καλαμάτα.
2) Για το Αεροδρόμιο Καλαμάτας. Αντί να δεσμευτεί για την αναβάθμιση του Αεροδρομίου «Βασίλης Κωνσταντακόπουλος» από το ΕΣΠΑ και το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων, επανέλαβε για μια ακόμη φορά ότι στόχος της κυβέρνησής του είναι να ξεπουληθεί το αεροδρόμιο σε κάποια FRAPORT. Όσον αφορά το αν μπορούν «δύο καρπούζια στην ίδια μασχάλη να χωρέσουν», δηλαδή αν μπορεί να λειτουργήσει και ως πολιτικό αεροδρόμιο και δίπλα ως διεθνές κέντρο εκπαίδευσης πιλίτων μας είπε ότι είναι άλλοι αρμοδιότεροι αυτού!!! Αλήθεια ποιος άλλος είναι αρμοδιότερος από τον Υπουργό Υποδομών, αναρωτιόμαστε.
Συνεπώς αυτό που προκύπτει από την απάντησή του, είναι ότι η Μεσσήνιοι και οι Πελοποννήσιοι πρέπει να ανησυχούμε και για την τουριστική αναπτυξη της Μεσσηνίας και της Πελοποννήσου αλλά και για την ειρήνη και την ασφάλεια στην περιοχή μας, αφού φαίνεται ότι ο κ. Μητσοτάκης δεσμεύτηκε στους Ισραηλινούς ότι θα τους δώσει το αεροδρόμιο της Καλαμάτας.
3) Για το Σιδηρόδρομο. Παρά τα μεγάλα λόγια της κυβέρνησης περί «πράσινης ανάπτυξης», και παρότι σε αυτό το θέμα ο κ. Περιφερειάρχης σωστά επέμενε, ο κ. Καραμανλής δεν δεσμεύτηκε σε τίποτα. Ούτε καν στο πιο εύκολο τεχνικά έργο, που είναι η κανονικοποίηση και ηλεκτροκίνηση της γραμμής Κόρινθος – Ναύπλιο – Άργος. Και βέβαια δεν είπε τίποτα ούτε για την κανονικοποίηση και ηλεκτροκίνηση της γραμμής Πάτρα – Πύργος – Κυπαρισσία-Καλαμάτα και Άργος – Τρίπολη – Καλαμάτα.
Συνεπώς το τρένο στην Πελοπόννησο και η κυβέρνηση Μητσοτάκη το έχει ξεγράψει.
Για αυτό επιβάλλεται ευρεία κινητοποίηση της Αυτοδιοίκησης και όλων των φορέων της Πελοποννήσου και για να αποκτήσει η Πελοπόννησος έναν σύγχρονο σιδηρόδρομο και για να υποχρεώσει τη κυβέρνηση να μην παραπέμπει στις καλένδες όλα τα μεγάλα θέματα υποδομών που έχει ανάγκη η Πελοπόννησος .
Θανάσης Πετράκος
Περιφερειακός Σύμβουλος Πελοποννήσου
και πρώην βουλευτής Μεσσηνίας