TOP NEWS ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΜΕΣΣΗΝΙΑ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ

Επικαιροποιημένη εισήγηση Πετράκου στο ΠεΣυ για τη διαχείριση των απορριμμάτων στην Πελοπόννησο.

Ακολουθεί η επικαιροποιημένη εισήγηση του περιφερειακού συμβούλου Θ. Πετράκου για τη ΣΔΙΤ της διαχείρισης των απορριμμάτων στην Πελοπόννησο και συνημμένο το επεξηγηματικό παράρτημα:

2 Σεπτεμβρίου 2020

ΕΠΙΚΑΙΡΟΠΟΙΗΜΕΝΗ ΕΙΣΗΓΗΣΗ   ΘΑΝΑΣΗ ΠΕΤΡΑΚΟΥ

 

 

ΘΕΜΑ: «Η ΘΕΣΗ ΤΟΥ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΥ ΓΙΑ ΤΟ ΣΔΙΤ ΤΗΣ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΤΩΝ ΑΠΟΡΡΙΜΜΑΤΩΝ ΜΕΤΑ ΤΙΣ ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΕΞΕΛΙΞΕΙΣ»

 

κ. Πρόεδρε, κ. Περιφερειάρχη,

κυρίες και κύριοι συνάδελφοι,

Σας είναι γνωστό ότι όταν μετά τα έγγραφα «βόμβες» της Ευρωπαϊκής Επιτροπής  με τις 30 «κίτρινες κάρτες»  που σας είχε αποσταλεί από  τις 15-6-2020 και του κ. Ανδρέα Μπακόπουλου και των συνεργατών δικηγόρων του, ως εκπροσώπων των φορέων και των συλλόγων που αντιδρούν στο καταστροφικό σχέδιο ΣΔΙΤ της διαχείρισης των απορριμμάτων της Περιφέρειας Πελοποννήσου, που σας έχει αποσταλεί στις 26-6-2020,σας είχαμε επισημάνει ότι δημιουργούνται μείζονα πολιτικά ζητήματα τα οποία επιβάλλουν πλήρη αλλαγή πλεύσης από την Περιφέρεια στο θέμα της διαχείρισης των απορριμμάτων. Αρνηθήκατε όμως  να δείτε την πραγματικότητα παρότι γνωρίζατε και εσείς και η κυβέρνηση ότι υψηλόβαθμα στελέχη  της Ευρωπαϊκής Επιτροπής σας είχαν ξεκαθαρίσει ότι το έργο αυτό δεν υπάρχει περίπτωση να χρηματοδοτηθεί ως έχει. Όπως αποκάλυψε- η υπεράνω  υποψίας για όργανο  μας -εφημερίδα Καθημερινή ,η Ευρωπαϊκή Επιτροπή έχει διαμηνύσει ότι , «Το έργο αυτό είναι πάρα πολύ ακριβό σε σχέση με τα αντίστοιχα έργα στην Ε.Ε. και προσφέρει πολύ χαμηλά ποσοστά ανακύκλωσης. Επιπλέον, δεν είναι ευθυγραμμισμένο με τους νέους στόχους της Ε.Ε. για την ανακύκλωση»  .Εσείς παρόλα αυτά συνεχίσατε να λέτε ότι δεν «τρέχει» τίποτα το σοβαρό .

Οι 30 και πλέον   βαριές «κίτρινες κάρτες» της ΕΕ ς ήταν πολύ δύσκολο έως αδύνατο  να απαντηθούν όπως αποδείχθηκε .

Η Γενική Διεύθυνση Περιφερειακής και Αστικής Πολιτικής  της Ευρωπαϊκής Επιτροπής  με το υπ’ αριθμ. (2020)3085105/15-06-2020 έγγραφό της, στο αίτημα της Ειδικής Υπηρεσίας Διαχείρισης Επιχειρησιακών Προγραμμάτων της Περιφέρειας Πελοποννήσου για συγχρηματοδότηση του Έργου με 70.000.000 ευρώ, περίπου, επεσήμανε  τα τεράστια και μη επανορθώσιμα ελαττώματά του. Κυρίως, δε, την «Υπερδιαστασιολόγηση» – γεγονός που σημαίνει πολλά για την εκμετάλλευση του Έργου από την Εταιρεία, η οποία θα δύναται να μεταφέρει στις Μονάδες της για επεξεργασία απορρίμματα και από άλλες περιοχές πλην της Περιφέρειας  Πελοποννήσου, την  «Υπερκοστολόγηση», που είναι σαφής και ηχηρή, σε σχέση με άλλες ευρωπαϊκές χώρες, την «Παρωχημένη τεχνολογία», την  αδιαφάνεια στα οικονομικά μεγέθη, τα ερωτηματικά για την «τροποποίηση της ΜΠΕ» σχετικά με την «Περιοχή Natura 2000» στη Σκάλα Λακωνίας, αλλά και τις υπόλοιπες δύο θέσεις σε Καλλιρρόη Μεσσηνίας και Παλαιόχουνη Αρκαδίας,  την εξαιρετικά μεγάλη «χρονική διάρκεια» της Συμβάσεως ΣΔΙΤ,  που μπορεί να φτάσει και τα 33 έτη,  την «κατώτατη εγγυημένη ποσότητα και ποιότητα στα εισερχόμενα απόβλητα»,  όλα σε αντίθεση με όσα  προβλέπονται, τόσο από το ισχύον εθνικό μας Δίκαιο, όσο και σε συμμόρφωση με τις σχετικές Οδηγίες της Ε.Ε., με τελευταίες τις αριθμ. 850 και 851/2018.

Το αποτέλεσμα είναι ότι η συγχρηματοδότηση ήταν μετά βεβαιότητας, πλέον,  σοβαρά  αποκλειόμενη και για το λόγο αυτό απεσύρθη ο φάκελος ΣΥΓΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗΣ.

 

Επιπλέον η  εμπεριστατωμένη επιστολή της κ. Κουτουζή και του  κ. Μπακόπουλου, ως νομικών εκπρόσωπων των συλλόγων και φορέων  , ξεγυμνώνει κατά τη γνώμη μας ,όλες τις παρατυπίες και παρανομίες που είχαν γίνει και από την προηγούμενη Περιφερειακή Αρχή και από σας σήμερα. Μεταξύ των άλλων και πολύ συνοπτικά η συγκεκριμένη επιστολή τονίζει ότι υπάρχουν παραβιάσεις της έννομης τάξης, που έχουν γίνει σχετικά με την υπόθεση και που αφορούν την ΑΕΠΟ του έργου, τους όρους της Πράξης Υποβολής Δεσμευτικών Προσφορών (ΠΥΔΠ) του έργου, της Σύμβασης ΣΔΙΤ, τους χώρους του έργου για τους οποίους πρόσφατα είχαμε τη δικαίωση των ιδιοκτητών από το Δικαστήριο της Τρίπολης. Τονίζει επίσης ότι είναι αντισυνταγματική ενέργεια η προσπάθεια να εκδοθούν ειδικές διατάξεις κατά παρέκκλιση των υφισταμένων.

Μετά την επιστολή αυτή πρόεκυψαν και άλλες παρανομίες στην περιοχή της Καλλιρόης όπως αποκάλυψαν ο Πρόεδρος της Κοινότητας Καλλιρρόης   κ. Χρ. Κυριακόπουλος και ο Πρόεδρος των Απανταχού Κωσταντινέων και εκπρόσωπος του Συντονιστικού Οργάνου των Πολιτιστικών Συλλόγων Δήμου Οιχαλίας κ. Δημ . Καππόπουλος οι  οποίοι τα κατήγγειλαν στον Εισαγγελέα Καλαμάτας. Και πάλι όμως  συνεχίζετε να κωφεύετε παρά τα μεγάλα λόγια του κ. Περιφερειάρχη ότι είναι με τη νομιμότητα .

Επειδή λοιπόν για όλους αυτούς τους λόγους και επειδή  ήταν αδύνατο  να απαντηθούν όλα  αυτά η  κυβέρνηση αναγκάστηκε στις 11/8/2020  να αποσύρει το φάκελο του έργου «Ολοκληρωμένη διαχείριση απορριμμάτων Πελοποννήσου με ΣΔΙΤ».

Η απόφαση της κυβέρνησης να αποσύρει το  φάκελο επιβεβαιώνει την σοβαρότητα των αντιρρήσεων της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, παρά τα όσα έλεγε ο κ. Περιφερειάρχης και ο κ. Γραφάκος ότι   «είναι τεχνικού χαρακτήρα οι ενστάσεις».

Κυρίως όμως δικαιώνει την παράταξή μας και όλους όσους εννέα  χρόνια τώρα αγωνιζόμαστε για να αποτρέψουμε το σκανδαλώδες αυτό έργο. Δικαιωνόμαστε για  όλα όσα είχαμε  τονίσει   από το 2011 όταν ο κ. Τατούλης έφερε στο ΠεΣυΠ και υπερψήφισε μαζί τότε με τη παράταξη της ΝΔ το καταστροφικό αυτό σχέδιο ΣΔΙΤ.

 

Τα έγγραφα αυτά «βόμβες» της Ευρωπαϊκής Επιτροπής και η απόφαση της κυβέρνησης για απόσυρση του φακέλου πέρα της δικαίωσης και επιβεβαίωσης των όσων είχε καταγγείλει η «Αγωνιστική Συνεργασία Πελοποννήσου», βάζουν βαριά «ταφόπλακα» στη χρηματοδότηση του έργου ΣΔΙΤ από ευρωπαϊκούς πόρους για τη διαχείριση των απορριμμάτων. Συνεπώς σας προειδοποιούμε και εσάς και την κυβέρνηση μην διανοηθείτε να το χρηματοδοτήσετε από το ΠΔΕ διότι  εκτός από το ότι δεν έχετε δικαίωμα να στερήσετε τη Πελοπόννησο από έργα 68  εκ. ευρώ και να τα δώσετε στην εταιρεία, θα έχετε βαρύτατες ευθύνες και όχι  μόνο πολιτικές.

Αντί όμως να βγουν τα συμπεράσματα και να αλλάξει πορεία και η κυβέρνηση και η Περιφερειακή Αρχή συνεχίζετε  να επιμένετε να προχωρήσει το ΣΔΙΤ  λες και δεν έχει συμβεί τίποτα. Προωθείτε τη συναλλαγή με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή χρησιμοποιώντας   τη βοήθεια των Jaspers  ώστε να σώσετε ένα μέρος του έργου.

  Γι αυτό  μόνο “αγανάκτηση” και “απορία”  προκαλούν οι τελευταίες δηλώσεις της Περιφερειακής Αρχής, μετά την αναμενόμενη και πραγματοποιηθείσα “Απόσυρση” του φακέλου για την αναγκαία συγχρηματοδότηση του Έργου από το Ταμείο Συνοχής της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Το ουσιώδες ερώτημα είναι: Θα σεβαστεί η περιφερειακή αρχή και το ΠεΣυΠ τον νομικό μας πολιτισμό ή θα συνεχίζει να  επιμένει να προχωρήσει το σχέδιο ΣΔΙΤ, με σκοπό να δημιουργηθούν τετελεσμένα, διότι, όπως τονίζεται στην επιστολή των νομικών, εκκρεμεί η συζήτηση στο ΣτΕ.;

 

Η απόσυρση  αυτή όπως προείπαμε για εμας ήταν αναμενόμενη, διότι  το αποτέλεσμα  της προσπάθειας συμπλήρωσης του φακέλου, δεν θα μπορούσε να είναι “ικανοποιητικό” και επομένως ήταν αναμενόμενη η επερχόμενη “απόρριψη” της συγχρηματοδότησης από το Ταμείο Συνοχής.

Εντύπωση μας προκαλούν   οι αυθόρμητες, δήθεν, “Ομολογίες” της Περιφερειακής Αρχής δια στόματος του Περιφερειάρχη κ. Νίκα, ότι το Έργο είναι  “Επαχθές για κατοίκους και Δήμους” και με  “Ελαττώματα”, τα οποία είχε μεν επισημάνει , αλλά δήθεν, “…...δεν υπάρχει όμως άλλη λύση”!. είναι υποκριτικές και αντιφατικές διότι  συνεχίζει να επιμένει ο  κ. Περιφερειάρχης στο ΣΔΙΤ με την δικαιολογία ότι  «δεν γίνεται αλλιώς». Επισημαίνουμε ότι οι δηλώσεις αυτές γίνονται μετά τη “μερική δικαίωσή” όσων έχουν προσφύγει  ,  στα αρμόδια Όργανα της  Ε.Ε. 

 

 

Συνεπώς αποτελούν φτηνές δικαιολογίες τα αναγραφόμενα στο από 10/08/2020  σχετικό έγγραφο  του Υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων, περί αδυναμίας συμπλήρωσης/επικαιροποίησης του φακέλου εμπρόθεσμα, λόγω καλοκαιρινών διακοπών των στελεχών (!) των εμπλεκομένων Υπηρεσιών και των δυσκολιών λόγω πανδημίας!!!

Το αυτό ισχύει και γα τις απαράδεκτες Δηλώσεις της Περιφερειακής Αρχής για το προσεχές “Μπάλωμα” του Φακέλου και Επανυποβολής του αιτήματος συγχρηματοδότησης.

Το Έργο και ο Φάκελος κ. και κ. συναδελφοι και κ. Περιφερειάρχη “Δε Μπαλώνονται”.

Οι όποιες “Ουσιώδεις Τροπολογίες” που εξαγγέλλονται απαιτούν “Νέα Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων” και “Νέα Έγκριση” – “Νέο  Προσυμβατικό Έλεγχο” από το Ελεγκτικό Συνέδριο, σύμφωνα  με την αριθμ. 69/2019  Πράξη  του.  Και γνωρίζει  φυσικά η  Περιφέρεια και  η Εταιρεία   τη δυσκολία για την έγκριση αυτή, με τελικό Ανάδοχο  την  “ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗ ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΥ  Μ.Α.Ε.”,  η οποία δεν έχει εγκριθεί με την Πράξη 309/2015 του Ελεγκτικού Συνεδρίου και δεν αποτελεί  ‘συνέχεια”  της προγενέστερα άλλης εγκριθείσας Εταιρείας –σε νομικούς όρουςμε τη διαφορετική επωνυμία “ΠΕΡΙΒΑΛΟΝΤΙΚΗ ΠΕΛΟΠΟΝΝΉΣΟΥ  Α.Ε.”. Εταιρεία η οποία, όμως δεν ιδρύθηκε ποτέ, άλλως, είναι αποδεδειγμένα “ανύπαρκτη”. Δηλαδή, για ένα Έργο τόσο “Μεγάλης Οικονομικής Αξίας ” που επισύρει  Κίνηση Κεφαλαίων  ύψους 167.000.000,00 ευρώ περίπου και ζητεί  συγχρηματοδότηση  68.000.000 ευρώ, περίπου, από την Ε.Ε., δεν υπάρχει, άλλως εκκρεμεί έγκριση Προσυμβατικού Ελέγχου.

Εδώ θετουμε το ερωτημα: μήπως  πρέπει επιτέλους να επέμβει ο κ. Εισαγγελέας;;

ΤΕΛΟΣ, στα αναγραφόμενα, δήθεν,  ότι “άνοιξε ο δρόμος για την εκτέλεση του Έργου” μετά την έκδοση των δύο Αποφάσεων του Μονομελούς  Εφετείου Ναυπλίου για την “ΕΠΙΤΑΞΗ ” των Χώρων του,  σε Αρκαδία και Λακωνία, οι οποίες “τυπικά”, χωρίς περαιτέρω νομική διερεύνηση,  δέχθηκαν τις σχετικές Αιτήσεις της Περιφέρειας Πελοποννήσου, ΕΝΗΜΕΡΩΝΟΥΜΕ,  ότι  το Συμβούλιο της Επικρατείας, είναι το μόνο αρμόδιο να κρίνει τη νομιμότητα της σχετικής Μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων και της  προβληματικής και παράνομης Τροποποίησής της, κατά των οποίων εκδικάζονται τον Οκτώβριο 2020, στο Συμβούλιο της Επικρατείας, δύο Αιτήσεις Ακυρώσεως   Δήμων, Πολιτιστικών Συλλόγων και Φυσικών Προσώπων, κατοίκων των Περιοχών, όπου έχουν σχεδιασθεί οι τρείς «φαραωνικού τύπου» Μονάδες Επεξεργασίας Απορριμμάτων και οι τρεις  Χώροι Υγειονομικής Ταφής Υπολειμμάτων  (ΧΥΤΥ).

Αλήθεια γιατί δεν αναρωτιέστε γιατί  η εταιρεία λέει περίπου τα ιδία με το  υπουργείο και την Περιφερειακή αρχή; Την ενδιαφέρει το περιβάλλον η υγεία των πολιτών ή το πόσα    χρήματα θα εισπράξει   και πόσο γρήγορα θα τα εισπράξει; Προφανώς τα χρήματα την ενδιαφέρουν

Δεν αντιλαμβάνεστε, ότι οι διαμαρτυρίες μας, καθώς  και όσων άλλων  διαμαρτύρονται, δεν έχουν κίνητρο πολιτικό, οικονομικό, ατομικό, παραταξιακό  ή μη μόνον το σεβασμό στη νομιμότητα, την υγεία και την τσέπη των κατοίκων και την παράλειψη της αιχμαλωσίας για 28 ή και 33 χρόνια, πέντε Νομών σε ένα Ιδιωτικό Φορέα;

Δεν αντιλαμβάνεστε όσοι  υποστηρίζεται το έργο ότι  αιχμαλωτίζετε  για 28 χρόνια την τοπική οικονομία και την υγεία των κατοίκων σε έναν Ιδιωτικό Οικονομικό Φορέα Σύμπραξης με μεγάλο μάλιστα   κόστος που θα εισπράττει η Ανάδοχος για 28 ή 33 χρόνια, μόνο και μόνο από την αιχμαλωσία των νοικοκυριών των πέντε Νομών της Περιφέρειας;

Η διαχείριση των απορριμμάτων αποτελεί πραγματικό πρόβλημα και το σημερινό μοντέλο του πράσινου κάδου με τα σύμμεικτα που καταλήγουν σε χωματερές και του συστήματος του μπλε κάδου για όλα τα ανακυκλώσιμα (με αποτέλεσμα η συνολική ανακύκλωση που επιτυγχάνεται να είναι γύρω στο 10%), είναι εντελώς αποτυχημένο.

 

Η «Αγωνιστική Συνεργασία Πελοποννήσου» για μια ακόμη καλεί την κυβέρνηση, την Περιφερειακή Αρχή και όλο το ΠεΣυΠ, τον ΦΟΣΔΑ, τους Δημάρχους και όλα τα Δημοτικά Συμβούλια της Πελοποννήσου να ακυρώσουν το σκανδαλώδες έργο ΣΔΙΤ και να προχωρήσουμε σε επανασχεδιασμό της διαχείρισης των απορριμμάτων  με ένα εναλλακτικό σχέδιο .

Ένα εναλλακτικό σχέδιο διαχείρισης των απορριμμάτων θα πρέπει:  να είναι αποκεντρωμένο κατά ομάδες Δήμων και υπό την ευθύνη και διαχείριση των Δήμων και να ακολουθεί τα βήματα διαλογή στην πηγή, ανακύκλωση, ανάκτηση υλικών, κομποστοποίηση και το ελάχιστο υπόλειμμα να θάβεται σε ΧΥΤΥ.

Αναλυτικά αυτό σημαίνει: Να ξεκινάει κατ’ αρχήν από τη μείωση του όγκου των απορριμμάτων, με μείωση των περιττών συσκευασιών και των άχρηστων αντικειμένων. Η ανακύκλωση πρέπει να ξεκινάει από τη διαλογή στην πηγή (δηλαδή διαχωρισμός ανά υλικό) και την ύπαρξη ξεχωριστών κάδων και «ρευμάτων» για πλαστικό, γυαλί, χαρτί, μέταλλο, οργανικά κλπ. Τα ανακυκλώσιμα υλικά να οδηγούνται σε δημόσιους-δημοτικούς χώρους διαχείρισης μικρής κλίμακας (και όχι σε ιδιωτικά ΚΔΑΥ) και τα οργανικά να οδηγούνται προς κομποστοποίηση.

Συνεπώς, μετά απ’ όλα αυτά, πρέπει η περιφερειακή αρχή και το ΠεΣυΠ να αλλάξουμε ριζικά τη ρότα της διαχείρισης των απορριμμάτων, δηλαδή να σταματήσει το καταστροφικό σχέδιο ΣΔΙΤ και να πάμε στο σωστό περιβαλλοντικά και οικονομικά μοντέλο.

Για όλους αυτούς τους λόγους πρέπει:

1) να αποφασίσει στη σημερινή  συνεδρίαση το ΠεΣυΠ την ανάγκη επανεξέτασης και ακύρωσης του συγκεκριμένου ΣΔΙΤ διαχείρισης των απορριμμάτων και 2) άμεσα να γίνει ειδική συνεδρίαση του ΠεΣυΠ παρουσία της διοίκησης του ΦΟΣΔΑ, ώστε να αποφασιστεί η ακύρωση αυτού του απαράδεκτου και γεμάτου παρατυπίες και παρανομίες έργου.

Οφείλετε, κ. Περιφερειάρχη, να καταλάβετε ότι η επιλογή σας να υιοθετήσετε πλήρως το σχέδιο του κ. Τατούλη, το οποίο είναι γεμάτο παρανομίες, όπως πλέον τονίζουν και οι έγκριτοι δικηγόροι αλλά και η Ευρωπαϊκή Επιτροπή και όχι μόνο η «Αγωνιστική Συνεργασία Πελοποννήσου» είναι για τα σκουπίδια. Επιπλέον η επιλογή σας να γίνετε «βασιλικότερος του βασιλέως» και χρησιμοποιώντας την απαράδεκτη και αντισυνταγματική τροπολογία που εσείς ζητήσατε, ώστε η αρμοδιότητα των αναγκαστικών απαλλοτριώσεων να μεταφερθεί στην Οικονομική Επιτροπή από το ΠεΣυΠ είναι και θα είναι βαρύτατο ολίσθημα ενάντια στη δημοκρατία.

Επειδή όμως, μετά την ενημέρωση που έγινε στους Δημάρχους από τον κ. Γραφάκο είδαμε ότι η κυβέρνηση στο νέο 10ετες εθνικό σχέδιο διαχείρισης αποβλήτων προκρίνει και τέσσερις μονάδες καύσης εκ των οποίων η μία εξ αυτών θα είναι στην Πελοπόννησο και μάλιστα με την «εύπεπτη» ονομασία «ενεργειακή αξιοποίηση αποβλήτων», προτείνουμε το ΠεΣυΠ μαζί με την απόρριψη του σημερινού μοντέλου να απορρίψει και οποιονδήποτε σχεδιασμό για καύση η οποία είναι γνωστό ότι η καύση απορριμμάτων παράγει διοξίνες, φουράνια, πτητικό υδράργυρο και άλλες τοξικές ενώσεις που εκλύονται στην ατμόσφαιρα, καταλήγουν στο έδαφος, διοχετεύονται στους υπόγειους υδροφορείς και τελικά καταλήγουν στον ανθρώπινο οργανισμό προκαλώντας σοβαρές παθήσεις ανάμεσα στις οποίες και καρκίνο.

Απέναντι στα σχέδια κυβέρνησης είναι κρίσιμο το ΠεΣυΠ να αποφασίσει μαζί με τους Δήμους μια εναλλακτική πρόταση, την ορθή περιβαλλοντικά μέθοδο και με τρόπο που να είναι υπέρ του δημοσίου συμφέροντος, αλλά και να μην επιβαρύνει ανορθόδοξα και υπερβολικά τους πολίτες.

Αλλά και αμεση λύση  υπάρχει και έχει προταθεί τόσο από μέρος πρώην  Δημάρχων όσο και αρμοδίως με την από 26/06/2020 ,επιστολή προς τον κ. Πρωθυπουργό, από τους νομικούς εκπροσώπους των συλλόγων οι οποίοι προτείνουν την επιτακτικά αναγκαία και νομοθετικά επιβαλλόμενη ΑΠΟΚΕΝΤΡΩΜΕΝΗ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ, με αξιοποίηση των ήδη υπαρχουσών Δημοτικών Μονάδων “με το κλειδί στο χέρι” σε Άργος και Κόρινθο αλλά και των υπολοίπων  υπαρχουσών υποδομών σε όλους τους νομούς. Επί πλέον δε, με τη δημιουργία ενός κοινού ΧΥΤΥ για όλη την Περιφέρεια και μιας κοινής Μονάδας Διαχείρισης ΥΠΟΛΕΙΜΜΑΤΙΚΩΝ ΣΥΜΜΕΙΚΤΩΝ δυναμικότητας περίπου 60.000  ΕΩΣ 70.000  τόνων ανά έτος.

Άπαντα τα ανωτέρω συγχρηματοδοτούνται και από το Επιχειρησιακό Πρόγραμμα ΕΣΠΑ 2021-2027.

Τέλος επειδή οι τελευταίες εξελίξεις στη σύμπραξη Δημοσίου και ιδιώτη (ΣΔΙΤ) προκαλούν αμφιβολίες ακόμη και για το αν το έργο τελικά θα υλοποιηθεί  σας καλούμε για ύστατη φορά να συναποφασίσουμε ακύρωση του ΣΔΙΤ και ριζική αλλαγή ρότας διαφορετικά οι ευθύνες σας θα είναι  μεγάλες .

 

 

 

 

Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την καλύτερη εμπειρία στον ιστότοπό μας. Μπορείτε να μάθετε περισσότερα σχετικά με τα cookies που χρησιμοποιούμε ή να τα απενεργοποίησετε. Accept Read More